Nya rutiner

Jag drog ju ner på stan igår för att fynda på rean men det kunde jag ju glömma. Gotland verkar vara före när det gäller halva reapriset. Jag frågade på Åhléns när dom ska börja med det och det blir på fredag. Har sett kläder till Milla som jag ska köpa där. Frågade också på Lindex och Kappahl men där fick jag stöddiga svar tillbaka om att dom minsann inte visste nånting, dom tyckte nog det var lite fräckt att fråga...
Men jag gjorde ändå två fina fynd, en stickad tröja och en rosa velourtröja med blommig insida, båda till lillan för 50 spänn styck istället för 300kr.

Idag ska jag försöka ändra om rutinerna här hemma. Sen hon började på dagis förra veckan har hon haft lite problem med att somna efter lunch. Hon kan ligga i sängen och prata i över en timma utan protest men tänker inte sova. Så jag kikade runt lite på nätet igår där många skrev att deras barn slöt sova middag vid den här åldern så idag ska hon få vara vaken så ska vi se hur det går. Kan tänka mig att hon orkar idag och imorn men sen på torsdag vill hon nog gärna vila.
På fredag ska vi testa att ta bort ena långsidan på hennes säng. Hon har inte börjat klättra än men det känns som att det inte är långt borta och då blir det nog en ordentlig smäll ner i golvet. Vi är beredda på att hon kommer springa i och ur sängen till en början men lyset är ju släckt hos henne så hon tröttnar nog efter ett tag och somnar gott. Bäst att försöka till helgen då hon inte har dagis att gå upp till om hon somnar sent. Förhoppningsvis så kommer det funkar bra efter några veckor så vi kan byta till hennes växasäng hon fick av sin farfar i julklapp.
Så har vi börjat ge henne vuxenvälling för en vecka sedan. Kikade också om det på nätet och det var inga problem för barn i hennes ålder att börja byta. Barnvällingen till 1 1/2 år och 2 år är svindyr, dubbelt så dyr som vuxenvällingen, och eftersom det inte spelar roll vilken dom äter så är det ju idé att byta. Vi blandar ännu hälften hälften men ska snart börja med mer vuxenvälling i.

Vi har nu hållt lite koll på utemöbler vi kan ha till huset. Vi har hittat några på nätet hit och dit men inget som har lockat ordentligt så igår ringde Johan sin pappa och frågade om inte han hade något som inte användes. Jovisst fanns det :). En trämöbel som behöver en eventuell betsning, perfekt. Sen får vi en liten barnbänk som ungarna kan ha och äta vid, en såndär som alltid står vi rastplatser fast liten, och sen fick vi ta en skrinda också till Milla. Svärfar Janne han är snäll han :D. Nu är det bara en lösning till matsalen åt våran servis och finglas som ska kluras ut men vi har ju ännu ett tag på oss innan vi flyttar in.


Lite nya basplagg åt fröken som kommer på posten nu i veckan. Visst är jeansen tuffa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0