Torsdag idag

Jag håller på att få idétorka nu när det gäller bloggdesignen men det börjar arta sig lite. Får fortsätta en annan dag när jag får tid att sitta här igen för imorn är ju Milla inte på dagis och då finns det ingen datatid inte. Ska snart åka och tanka bilen sen hämta Milla vid dagis. När hon har vilat middag ska vi baka lite och testa göra kaksmet i min köksmaskin. Den har ju stått framme ett tag nu för jag har börjat göra smoothie igen till mellis varje dag. En banan, nån dl vaniljyoughurt och en skvätt äppeljuice det älskar hon, snabbt och enkelt. Hon äter förbaskat mycket frukt varje dag. Mellan frukost och lunch äter hon en frukt antingen på dagis eller hemma. Sen vid mellis får hon en banan, nu i smoothie, sen två frukter till det antingen mandarin, apelsin, päron, äpple med vindruvor eller kiwi. Senare på kvällen vill hon oftast ha nån till så det blir ungefär 5 frukter om dagen för det lilla damen. Hon är ju inte så förtjust i mackor så därför blir det mycket frukt till mellis o så.

Ikväll kommer Johan hem från den norra delen av Sverige. Han fick dela sovrum med en arbetskamrat så åkte med han som tydligen snarkade friskt. När jag pratade med Johan imorse var han lagom pigg efter ännu en natt med dålig sömn och denna gång pga nån som snarkar. Bra sa jag, då vet du hur det känns ;), inge medlidande här inte haha.

Vid elvatiden igårkväll tänkte jag gå och lägga mig men när jag gick ut i köket för att lämna lite grejer så fastnade jag i städskåpet. Tyckte det var på tiden att rensa lite och passade på medan hon ändå sov. Drog ut vårat stora strykbräde för det har jag länge tänkt göra ett nytt fodral till och skulle kolla hur den innan (förmodlingen min svärmor) hade gjort. Började dra av fodralet och fick se tyget som var underst och det var ju skitballt! Riktigt retrotyg som har många år på nacken. Ville ta loss det för en tvätt men det är fasthäftat så jag får se hur jag gör, tar jag loss det lär det gå sönder. Vad tycks, ska jag låta det vara eller göra ett nytt överdrag?


Överst- Milla tror att hon inte syns sen med pappa för att tvätta bort glass från hela ansiktet.
Nederst- Först är det tyget jag tänkte ta bort och sen göra ett nytt men under fanns ju det gröna, blommiga...visst var det häftigt?


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

jo men det tyget var ju ballt behåll de tycker ja. Isa börjar bli bättre nu och hon vill helatiden ha cin, som hon kallar medicinen. KRAM!

2010-01-14 @ 13:32:09
Postat av: Ingela Lindström

Nu ser faktiskt det gamla tyget skitbra ut, men det är gammalt, så kan du ha det kvar så behåll det, om det inte är görgammalt för det är säkert 30 år...SKRATT.

2010-01-14 @ 16:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0