Små med knasiga tänk

Just nu ligger jag i våran säng under täcket och slösurfar lite. Dom senaste dagarna har jag varit så himla trött och jag tror att det kan ha att göra med hur kallt det är inne hos oss när vi sover för jag kan inte sussa gott då. Milla vakande vid sju och det kändes som att jag vaknade upp som en zombie. Jag bytte hennes blöja och gav henne sin välling för att sen busa lite. Efter en halvtimme gick vi in till våran säng där Johan ännu sov och så satte vi igång Mamma mu. Där kände jag att jag kunde ligga hela dagen, frågade en nyvaken Johan om han kunde ta henne en stund så jag kunde få vila lite till och det var inga problem men ändå så är jag ännu trött...

Medan Johan gjorde pannkakor till lunch stack vi två ner på Åhléns och köpte två nya barnböcker. När vi skulle gå hittade jag ett barnpussel från 2 år med 9 stora bitar utan knoppsar med Barbapappamotiv så imorn ska vi dit igen och köpa ett. Dom vanliga barnpusslen med knoppsar har blivit för enkla så det ska bli spännande att se hur det ska gå med det nya.

Åh vad vi vill flytta, helst idag. Vi hittar så mycket grejer överallt som vi vill skaffa till huset men man kan ju inte köpa allt innan för det kanske inte passar så bra som man tror. Nånting jag ångrar lite att vi inte köpte igår var en beige stor keramikskål med vit tex "popcorn" eller "chips" på nordik som hade dom på halva priset och jag har ju länge velat ha en sån men det finns annat att lägga pengar på just nu.

Jag har kollat in en tråd på familjeliv.se i några dagar som är himla rolig att läsa. Den heter "Vad trodde du när du var barn"? Man kan få sig många skratt där kan jag säga. Läs här ska ni se:

"Jag minns inte riktigt vad jag själv trodde på, men däremot lurade jag i min lillebror en massa dumt. Som att eld blev till när man kliade för hårt på något (eftersom man "kliar" på med tändstickan på asken), att om man svalde tuggummi så fastnade det i urinröret och man blev kissnödig men man kunde inte kissa, att gosedjur levde på natten så att om man inte ville att de skulle flytta till ett annat barn så skulle man vara snäll mot dem på dagarna och lägga dem på golvet eller så. Dessutom så trodde han att det hette "nödvänligt", inte nödvändigt tills han var 15.
Det var väldigt tacksamt att lura honom uppenbarligen."
-----
"Jag var helt säker på att gifta sig betydde att man fäktades i kyrkan... Vet inte varför men jag tror att jag hade sett nån film där de fäktades i en kyrka och på nåt vis kopplade att det var det som betydde att gifta sig".
-----
"Jag trodde en hel massa saker:
Att hålen i osten var gjorda av någon som borrade dem. Det man borrade ut, gjorde man riven ost av.

Att när man bytte sida i ishockey, så flyttade man även med målen. Det var därför man hade paus , för att hinna flytta på målen.

Att barnets navelsträng satt fast i mammans navel. Detta trodde jag faktiskt ändå tills jag blev gravid i 35-års åldern".
---------------------------------------                                                --------------------------------------------------

Hahahahaha fast jag ska inte säga något, skrev också ett inlägg där. Jag trodde att på natten kom rymden fram med stjärnor, måne och alla planeter. På dagen så kom en ljusblåhimmel med moln och sol. Sen var jag ju tvungen att tillägga att jag blev ilurad att det fanns rosa elefanter på stranden där vi alltid badade...
Här är länken om ni vill läsa mer http://www.familjeliv.se/Forum-5-97/m49398186.html.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Finns väl inte en unge i vår familj som inte trott att det sprungit omkring rosa elefanter i skogen runt Ire...

2010-01-10 @ 17:38:58
URL: http://lowhighlife.blogg.se/
Postat av: Martina

Vad nu då?! Det finns ju rosa elefanter där!

2010-01-10 @ 19:00:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0