Det blev ut på hal is :D

Vi har lyckats fått låna ett par skridskor åt Milla idag så vi har just kommit hem från en skridskoåkning ihop med Andreas. Först var det lite läskigt när hon väl kom ut på isen som tur var fanns ju pappa vid henne hela tiden. Hon stog själv men att åka var lite svårt. Det bästa var att få åka med i pappas famn när han skrillade runt och när Andreas och pappa spelade lite så man fick titta på. Vi ska dit imorn med och se om hon tycker det är lika kul då.

Igårkväll hände det en liten otäck sak. Vi hade tvättid som vanligt på en fredag och jag skulle ta med mig milla ner som hon brukar. Hon fick mina nycklar innan vi gick för hon vill oftast låsa upp dörrarna. Vi gick ut genom våran dörr och hon glömde helt av att det kom en trapp ute i hallen som hon alltid annars har stenkoll på. Så jag ser henne hur hon bara går rätt ut utan att ta tag i räcket. Jag lyckas springa fram och fånga henne i byxkanten just när hon slår huvudet i trappsteget, annars hade hon fortsatt nerför trappen hela vägen till golvet. Det hela gick ändå bra, hon fick ett blåmärke över ögat och ett litet vid näsan den lilla stackaren. Det värsta för henne var nog att hon blev så himla rädd men det gick över ganska fort. Usch det kunde att gått riktigt illa.

Nu har vi beställt hem pizza. Vi skulle egentligen göra potatisgratäng med köttfärs i men tiden sprang i väg med skrillaåkningen så det blir det imorn. Sen är det Robinson som jag följer stenhårt, är en riktigt bra säsong i år.

Trevlig lördagskväll :D! Kram


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Roligt att hon tyckte det var roligt med skriskor även om hon blir som Bambi på hal is så kommer hon nog på snart hur man gör...Vad duktig Johan är som har hjälm men Andreas är väl för tuff för att ha det..Säg till han att han ska föregå med gått exempel för Emilias skull!!! Bamsekramar till er alla.

2010-01-17 @ 10:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0