Bullbak

Här hemma lukatr den ren tvätt, nybakta bullar och bakad potatis kan jag säga. Vi hade ju tvätten imorse men inget vart torrt varken i tumlaren eller torkrummet så allting hänger överallt på stolar, krokar, handtag och element. Ska bli så skönt att slippa dom här dåliga tvättstugorna och att ha tvätten inom en bestämd tid.

Idag vart det ingen skrillaåkning för det var -17 grader och det är dock lite väl kallt. Jag drog en vända på stan och träffade upp Emma. Sen bakade jag både kanel och vaniljbullar. Milla var helt tokig i att det stog bullar på bordet och kunde inte låta bli dom men när hon väl fick åt hon bara pärlsockret, typiskt. Och vi har just suttit och ätit bakad potatis till kvällsmat så vi är uppblåsta som tre ballonger här hemma.

Imorn drar vi till Ikea, vi har julklappspengar kvar och en del grejer som ska inhandlas till alla fönster i nya huset. Det visade sig att om vi åker dit och handlar jalusi till alla fönster på undervåningen så kostar det (med bensin) mindre än om jag köper tyg och gör egna. Dessutom har vi fått sett hissgardinerna igår i verkligheten och dom var riktigt snygga.
Andreas kommer följa med oss och vara barnvakt åt Milla, han är så snäll. Dom kanske åker en sväng till Busfabriken medan vi är inne på Ikea och kan titta i lugn och ro.


Bilderna:
Högst upp- Milla gillar att hålla på med lera, Sen den eviga pottaträningen.
Längst ner- Trots snön ska hon till lastbilen och leka, Och några av bullarna som blev idag :).


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Gud så goda bullarna ser ut blir så sugen....Vad söt hon är skrutta på bilderna...Jag åt med bakad potatis igår i Ullared och gud så gott det är...Längtar till ni kommer..Puss puss.

2010-01-31 @ 15:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0