Sydags

I förmiddags kom Emma och Otilia förbi på en fika, ungarna busade och vi snackade mest en massa strunt. Dom är så söta när dom ska försöka samsas om saker och ting. Emilia tycker att allt här hemma är hennes och Otilia vill gärna leka med alla nya spännande grejer. Dom fixade det väldigt bra ändå tyckte jag, inga klös- eller bitmärken ;).
Hon somande gott efter att vi hade tagit en tur tillsammans ner på stan och sen har vi mest bara busat här hemma. Gjorde spenat med fisk och potatis till kvällsmat och det kan jag säga var mindre populärt. Först sa hon "mmm gott det" sen fick kvällningar och spottade ut allt...typiskt. Hon totalvägrade alla materbjudanden hon fick av mig efter det och det enda hon kunde tänka sig var ett äpple. Det fårbli välling lite tidigare ikväll helt enkelt.

Igårkväll, sådär vid en halv åtta, bestämde jag mig för att sy den där korgen jag har varit sugen på länge. Fick skynda mig på så inte grannarna skulle bli irriterade för att jag sydde ända fram till nio. Jag satt, dum som jag var, vid vardagsrumsbordet med symaskinen...bordet är typ lika hög som soffan så arbetsställningen fick jag nog inte godkänt på men resultatet vart bra.


Min korg. Sen två söta fröknar som poserar gladeligen på kistan.


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Gud vad du är duktig Johanna!! imorgon kommer ni o jag längtar trots all lycka o sorg....... jag har ju sett fram mot detta. Puss.

2010-02-25 @ 23:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0