Skidbacke och en massa sörja

Oturen har följt våra spår lite grann idag. Började med att Milla vaknade vid 05 och ville upp. Fram mot 06 gick Johan och la sig brevid henne och som tur var somnade hon efter en stund igen. På förmiddagen skulle vi till skidbacken och åka pulka med Milla och där skulle vi också möta upp lilla Oliver med familj. Väl framme så jagar vi runt letandes efter annat än skidbackar och skidliftar men vi letade i onödan...fanns tydligen ingen pulkabacke längre. Så vi gick in i fiket och drack lite varm choklad och sen åkte hemåt.
Jag skulle ju göra kärleksmums igår men det gick inte för jag hade inga backar att lägga dom i. Andreas hade ett litet förråd med plastbackar som han kom förbi med förut så jag bakade ju...men nånting gick fel så hela kakan blev bara en smet. Gör om gör rätt. Kollade receptet extra noga och bytte form att ha i ugnen men det vart likadant, jäkla skit, så två statser kaksmet och glasyr helt förjäves. Jag har ju använt det receptet förr så jag skyller på ugnen ;). Det ha barar varit lite smågrejer idag som inte riktigt har gått vägen för oss.

Vi åkte upp till affären nu ikväll för att handla till varma mackor. Emilia fick gå själv utan att sitta i vagn för hon vill så gärna bära kundkorgen själv den lilla sötnosen. Medan vi tittade på vilka mackor som skulle köpas passade hon på att packa ner en massa pepparkakor och annat gott i korgen som hon tyckte skulle med hem minsann.

Bästaste storebrorsan fyllde år igår. Jäkla synd att man inte är hemma så man kan få komma på mysigt fika och umgås. Kommer missa ett par födelsedagar till innan vi flyttar hem men sen ska jag inte missa en enda :). Grattis fina bror!

Nu blir det lite naturgodis och småpackning här hemma.
Sockabeta på di!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0