Semledags

Självklart vart det semlor för oss igår. Emilia fick en halv för en hel kunde hon ju knappast orka... Hon åt upp locket, all grädde och mandelmassa sen skulle hon ha den andra biten med, det var visst riktigt smarrigt men brödet fick jag allt äta upp.

När jag stod och gjorde lunch igår hörde jag röster ute i trappen och att någon höll på med vårat brevinkast så jag trodde det var posten som kom. Men det fortsatte att pratas där ute sen hör jag hur någon sätter in en nyckel i vårat lås. Jag springer fram till dörren för att öppna och se vad som försigår. Där står fyra vuxna människor och försöker ta sig in i våran lägenhet med en nyckel från våran hyresvärd, dom skulle titta på lägenheten sa dom. Men det var ju en familj här igår svarade jag som skulle ha den... Jaha svarade frun men vi har hämtat nyckel så vi kunde titta hur den såg ut. Javisst stig på. Tänkte surt för mig själv att va fan det är inget öppet hus bara för att vi ska flytta så man kan ju höra av sig innan och se att vi är hemma och framförallt kan dom ju inte bara ge ut en nyckel??? Då kan dom ju ta sig in när jag sover eller vad som helst!!! När dom gick efter en stund ringde jag upp Johan som blev smått irriterad och ringde upp våran hyresvärd. Han berättade att några hade nyckel och försökte ta sig in hos oss. Då visade det sig att dom hade gått till fel och nyckeln passade inte våran dörr så det hade blivit ett missförstånd. För grejen var ju att jag öppnade dörren åt dom och tänkte aldrig på det där med nyckeln mer än att jag hörde att dom stack in den i låset. Tack och lov var det bara en miss och våran granne brevid oss har ju flyttat så det kanske var den dom skulle titta på men det tänkte jag ju inte på då.

Igårkväll vid halv nio ställde jag mig och gjorde scones. Vart sådär akut sugen på det efter jag såg Trinny & Susanna äta smarrig frukost på tv. Hade varit dålig med magen i vanlig ordning så den var tom och hungrig. Smaskigt som tusan var det med nybakt bröd så på kvällen i lugn och ro utan barn och utan karl.

Packade ytterligare lite igår och jag fick hjälp av Emilia som la stenar i plastpåsar och la ner saker i kartongerna. Hon vill alltid hjälpa till förutom när dammsugaren ska fram, den rör hon icke. Men jag är tacksam ändå för den hjälp jag får :).





Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Att du vågade släppa in dom, hade jag inte vågat, skulle inte ens ha vågat öppna dörren..Jag missade semla igår så jag får väl köpa en idag, äter bara en semla på semeldagen i regel..Gud vad fin hon är vår lilla prinsessa längtar så till att få krama henne. Kram.

2010-02-17 @ 11:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0