Lite färg på tillvaron

Jag åkte ju på en släng av feber igår, usch. Som tur var höll det bara i sig några timmar sen vart det bättre och nu är jag bara tokförkyld med konstanta nynsningar och bästa vän med näsdukar. Millas hosta har försvunnit i princip helt nu tack vare den nya hostmedicinen jag köpte härom dagen, smakar lakrits så den slinker ner hos damen.

Här hemma ser det ut som att bomben slagit ner så jag ska ta och sätta på lite härliga toner på stereon och rydda bort lite skräp. Nu i helgen ska vi packa ner lite grejer för nu är det inte länge kvar och vi kommer vara bortresta i slutet av februari så vi måste passa på. Vi har köpt 20 flyttkartonger men veti tusan om det räcker. Allt i förrådet är ju redan packat i gamla kartonger så alla 20 behövs ju bara till lägenheten men ändå...man samlar ju på sig så mycket grejer.
Jag har inte riktigt insett att vi verkligen ska flytta hem, känns ännu overkligt, speciellt att det är hus också som vi ska bo i. Det ska bli så himla mysigt. Bara att kunna få sitta i egen trädgård och inte på en balkong där grannarna går förbi och tittar hela tiden ska bli så skönt att slippa.

Förra veckan så var jag nere i leksaksaffären och var på jakt efter badkritor till Milla att ha i baljan. Kom ihåg att mamma hade det när mina syskon var små så jag skulle se om det fanns kvar och visst gjorde det =). Milla har nu fått badat två ggr med kritorna och tycker det är skitkul att måla över hela sig och det försvinner lätt igen med lite vatten. Perfekt för henne i badet.


Varenda del på kroppen ska målas fin med färg :).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0