Inge bra i magen

Just nu sitter jag brevid en hängig tjej i soffan. Hon började dagen med en hiskelig hosta så fort vi stack huvudet utför dörren när vi skulle träffa Emma och Otis på stan. Hostan fortsatt men inge mer än så. När vi kom hem vägrade hon äta lunch och ville lägga sig direkt och sov sen i nästan tre timmar.
Hon vaknade ganska matt och jag fick gå runt med henne liggandes i min famn och sjunga en stund. Det enda hon fick i sig var en mandarin men inget mer. Sen ville hon se film så hon la sig på soffan med två snuttar och en filt på sig. Hon var varm och verkade ha lite feber. Efter en stund ställde hon sig på golvet och började spy, det kom ut båda bak och fram på stackarn. Men nu när det har gått en halvtimma så verkar hon ändå ganska pigg men ligger ännu och tar det lugnt i soffan. Antingen har hon smittats på dagis där dom har magsjuka i huset eller så är det för att hon drack skurvattnet nere i tvättstugan igår...  Eftersom hon redan är piggare och inte är varm längre så tror jag på det sistnämnda att det bara var något som skulle ur kroppen.

Annars idag så var vi en sväng på stan med Emma och Otis, vi fikade lite och gick runt i affärer. Jag köpte kritor till Milla som hon kan ha i badet och måla på sig själv (vilket var tanken att det skulle bli ikväll men det får nog vänta till imorn) och sen en liten studsboll som älskar.
Jag behöver verkligen iväg till affären idag så jag hoppas Andreas har tid att komma efter jobbet eftersom jag inte kan ta med henne.

Nu får det nog bli en stund med film till och testa att ge henne lite välling snart. Hoppas det inte blir mer spya nu föra lilla stackaren, jag har lite svårt för det där och kräks nästan själv när jag ser någon annan göra det men man får bita ihop ordentligt nu när man är själv.

Kramkram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0