Husman

Igår gjorde jag kalops för första gången, vart riktigt smarrigt, var ju flera år sen sist man åt det. Idag ska jag ge mig på kålpudding :). Måste lära mig att göra lite ordentlig husmanskost och jag börjar få lite idétorka på mat så det är bara att läsa kokboken och hitta nya recept.

Johan är hemma, han kom hem lagom till kvällsmaten och Milla vart överlycklig när han kom med lastbilen. Vi fick klä på oss efter maten och gå ut till den så hon fick titta lite. Han är nu och klipper sig sen åker han till Vingåker och vi ska hämta honom där sen när Milla har ätit lunch. Vad vi ska göra i helgen är ju en bra fråga.... Packas ska det ju göras såklart, bara fem helger kvar ju. Sen har han en kompis som vill bli av med en massa barnleksaker så vi ska dit och kolla om det finns nått av intresse vilket vi ska göra imorn verkar det som. Nästa helg är det ju Götet som gäller så vi får nog vara hemma och ta det lite lugn den här veckan. Ska försöka få ihop en dejt med rara Emma för jag har sytt färdigt gardinerna till henne dotters rum.

Vi har snö, mera snö och ännu mera snö. Äntligen kommer det mer snö... Nej fi fan nu får det vara slut med det. Vi vill ha vår med kvittrande fåglar, fika på terassen och sköna promenader i vårsolen.

Nu ska jag och dottern min åka till affären och handla kål, potatis och frukost till imorn.



Hur söt som helst i sina nymålade naglar, äntligen fick hon göra som mamma.


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Oj så fin hon blev och vad stolt hon ser ut..Och jag längtar så fruktansvärt efter er..Ha en underbar helg..Massor med kramar till er...

2010-02-19 @ 17:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0