Den bästa

Idag är det ju som alla vet hjärtans dag. Vi har inte firat den någe speciellt för första gången sen vi blev tillsammans. Emilia fick en liten present men vi bestämde att inte ge varandra något utan köper nått till huset istället. Vi vart bjudna på middag hos Johans farmor och där bjöds det på smarrig stek med sås och potatis. Milla har varit väldigt gnällig, gapig, ledsen, arg, skrikig och omöjlig precis som hon har varit det senaste två veckorna. Hon gör mig galen i mellanåt och jag har ingen aning om vad jag ska göra för att få henne nöjd. Jag hoppas att det är en trotsig period bara och att det går över för såhär har vi ju inte uppfostrat henne att bli??
Igår flyttade våran granne brevid oss ut, han var den enda som kändes riktigt trygg att ha här i huset, en trevlig äldre man som alltid hälsade glatt, småpratade och höll upp dörren åt mig och Milla. Han flyttade in efter oss så jag hoppas att det inte vi som har stört honom så han ville flytta, men då borde han väl ha sagt något?

Jag fick en kakbok av min fina mamma för några år sen i julklapp...2005 tror jag det var. Den är så himla fin så man vill bara titta på bilderna men inte använda den riktigt för att slita på den. Men nu har det stått i bokhyllan i fyra år och bara tagits fram när jag vill ha lite inspiration till gott bak så det kändes som att den har gjort sitt där och är nu redo att användas ordentligt. Tre recept är nu gjorda och fler ska det bli för det finns allt från goda småkakor till lemoncurd, drycker, chokladpraliner, bröllopstårta och bröd i olika sorter. "Njut en liten smula" av Therese Wikström kan jag varmt rekommendera, tack mamma för den underbara boken.





Kommentarer
Postat av: Anonym

jasså e det en sån rolig period nu.... Då vet man vad man har o vänta snart. Isabelle har faktiskt varit väldigt nöjd nu sen hon började på dagis riktigt skönt att hon går upp själv på rummet och vill leka själv, har då aldrig hänt förr.

Det var nog inte pga av er grannen flyttade:)Era andra stökiga grannar får nog ta skulden för det! KRAM på er !

2010-02-15 @ 15:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0