Dags att fylla på förrådet

Igår blev det lite kakbakning här hemma. Kände att det var dags att fylla på frysen lite så det vart ett gäng med chokladsnittar och vaniljhorn. Hade aldrig gjort vaniljhorn förut och det var ju ingen lek när det kom till att sockra kakorna, tror jag misste hälften för att dom gick sönder men nu vet jag ju det till nästan gång. Idag blir det kärleksmums/snoddas att göra. Det var såna jag skulle baka från början men sen kollade jag i den bästaste kakboken och hittade recept på småkakorna som jag blev sugen på att göra.
Är ju bra om det finns lite att bjuda på sen när vi flyttar för då kommer man inte ha tid att baka när vi får besök, till en början iaf.

Jag kan säga att Emilia går det ingen nöjd på just nu. Johan har tagit med henne i lastbilen och åkt till Vingåker så jag ska strax åka för att hämta dom. Hon blir ju helt överlycklig så fort hon ser den där lastbilen och jag pratade just med Johan som sa att hon satt i sin barnstol och var så himla glad över att få åka med. Han kommer att få ta hem lastbilen till Gotland lite då och då för att tvätta och fixa med den så då får Milla bjuda över lilla Albin som vill så gärna se den =).

Dags för mig att åka till affären, ska göra hemmagjord soppa idag, sen vidare för att hämta lilla familjen. Kunde visst vara halt på vägen för det regnar och är minusgrader så man får ta det lilla lugna. Regn???? Hur skumt som helst.



Gårdagens verk.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

mmmmm de där kakorna ser ju otroligt goda ut! Du kan du....

2010-02-12 @ 12:40:22
Postat av: Ingela Lindström

Gud vad goda dom ser ut du är suverän Johanna!!!

2010-02-12 @ 16:52:09
Postat av: Albin

Jaaaa, jag längtar redan!! Jippie, jippie, jippie!! Va ni e snälla!!



Extra roligt var det för mig att höra eftersom att mitt liv är så konstigt just nu:-( Jag får bo hos folk jag inte känner, fara runt till alla möjliga på dagarna, äter sällan hemma, är hela dagar på dagis och mamma mår inge bra:-( Jag hoppas vekligen att allt snart blir lite mer som vanligt igen. Även om det aldrig kommer att bli riktigt som vanligt igen eftersom lillasyster/bror är på väg men honom/henne längtar jag efter:-) Fast mamma och pappa säger att h*n får vänta där innen lite till...



Kram Memilia från Albin

2010-02-14 @ 08:50:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0