Vinter i Göteborg forts.

Så vart det lördag och det var nya planer för dagen. Emilia skulle stanna kvar hos sin farmor medan vi andra åkte in till city för att shoppa. Så fort vi kom in satte sig våra karlar på en pub och vi gick i butiker. Så höll vi på fram till fyra-femtiden då det var dags att käka lite. Med två män som hade druckit hela dagen och två tjejer med ömma shoppingfötter så gick vi en liten bit ner på avenyn och käkade på Hard rock café. Går man dit eller till Friday's så är det givet för mig att äta ribbar för det gör vi aldrig hemma. När jag såg ner på tallriken som hamnade under näsan på mig av servitören såg jag säkert minst 1 kg kött som låg där, sjukt mycket men sanslöst gott.

Vi gick sen avenyn tillbaka och karlarna fick syn på en rund liten isbana med granar runt om, belysning över hela och eldar runt. Där skulle dom åka... Båda jag och Emma tittade på varandra och funderade över om det verkligen var en bra idé med tanke på drickaintaget under dagen. Jaja det fick vara upp till dom sålänge inget barn på isen blev drabbat.





Dags att hyra skrillor.


Tur den finns en extra hand.


Med barnhjälm och hjälp från sin tjej är han redo för skridskoåkning.


Innan Johan hade tagit ett varv på isen hade han ramlat två ggr... Då kände jag och Emma att naj vi kilar till affärerna istället för att stå där och skämmas :).


Gågatorna var upplysta med fina mönster både på backen och på husväggarna.

Vi tog bussen vid halv åtta tror jag och kom hem till en liten tjej som var speedad på godis och läsk men på fruktansvärt glatt humör. Dom hade varit på julmarknad och Milla fick träffa tomten som hon hade pratat om sen innan vi flög. Hon somnade sen gott i husvagnen vi bodde i tillsammans med Johan som tydligen också var rätt trött. Jag kilade in till dom andra och umgicks lite innan ögonlocken började hänga alldeles för mycket.

På söndagen packade vi ihop allt så det var klart innan flyget gick 17.25. Vi åkte en sista sväng till stan och gick i affärer som vi hade missat. Milla sov hela tiden från det vi kom in och hade ätit tills vi nästan var framme vid flygplatsen.




Lika snäll som på flygturen dit var hon även hem.

Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

karlar på hal is, då hade jag me gått och shoppat:) Rart hon sitter i flygstolen och läser

2010-12-14 @ 15:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0