Helgen som var

Helgen som var har varit fullbokad för våran del. I fredags var vi först och handlade blommor sen åkte vi till Matte och Emma som bjöd på mat. Vi stannade där tills Emilia vart trött och då cyklade vi hem. Hon blev helt till sig när hon såg alla stjärnor och månen uppe på himlen och ville vara kvar ute men klockan var ju redan så mycket.
I lördags var vi först på Slite marknad i strålande väder. Min mormor var där och spelade dragspel i en orkester inför publik och Emilia kunde inte slita sig från att titta. Marknaden blev visst inte så intressant längre. Men efter ett bra tag så kunde vi gå runt och kika bland stånden och småhandla lite typiska marknadsgrejer.
På kvällen hade vi kräftskiva hemma hos oss. Drag fram till klockan tre har resulterat i träningsvärk och stel nacke men väldigt kul var det. Alla sov kvar vilket inte var riktigt beräknat så folk låg lite huller om buller och klockan tio vaknade jag och tro det eller ej men Emilia sov ännu då..
Igår kom brorsan och hans tjej över en sväng på fika sen körde jag in Johan till båten och efter det drog jag och Emilia till brorsan och fikade ytterligare en omgång. Emma hade bakat supergoda muffins det är hon en riktig fena på.

Idag är Emilia på dagis och hon ska alldeles strax hämtas. Jag har sytt en liten..ja vad ska man säga...äh jag vet inte vad det heter men under hennes fönster är det stora fula fläckar på väggen och jag ville på något sätt dölja det lite. Med lite nål och tråd fick jag ihop det som sitter på fönsterbrädet fast det täckte ju inte så mycket men lite finare blev det iaf.



Hon har även fått lite dekoration på sin leksakshylla.



Här är hon överlycklig efter att ha tagit sig upp på en stor kulle på markanden.


Stora öron hade hon när "gammelmommo Bonna" spelade.

 

 


Kommentarer
Postat av: andrea

hoho, jag sitter faktiskt och lyssnar på slaugther.

2010-08-30 @ 20:30:45
URL: http://lowhighlife.blogg.se/
Postat av: Ingela Lindström

Oj vad mysigt ni haft det o jag saknar lillsnutta så mycket hon blir så stor så fort.

2010-08-31 @ 00:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0