Måla och baka

Vi har bakat bullar idag igen så det står härliga till. Jag bakade vanliga bullar och släta bullar förra veckan men dom är ju nästan redan slut så förrådet måste fyllas på.
Sist kavlade degen dubbel bara en gång och då vart dom så här, riktiga bautabullar.


Idag vek jag den två gånger för då skulle dom tydligen bli mycket finare men det vet jag inte om jag kan hålla med om.


I förrgår gjorde jag i ordning Emilias säng, jag har velat måla den sen vi fick den i vintras men det har inte blivit av. Jag
tog mig i kragen medan hon sov middag och målade med svamp och ett tunt lager vit färg, blev precis som jag har föreställt mig. Nytt stort täcke, kudde och lakan har hon fått så det blir mysigt i sängen lagom till dom kalla höstkvällarna.
Hittade ingen bra bild innan jag hade målat den men typ så här såg den ju ut. Fulfuru.

Det saknas bara en mysig ljus filt att ha vid fötterna och kanske en kudde till men annars är det klart.

Här blåser det typ storm och spöregnar lite då och då. Emilia brukar sova i vagnen om dagarna men idag fick det bli inne i sängen. Hon har legat där inne och pratat i 40 min nu och har ännu inte somnat... Förövrigt mår hon bättre idag, äter dåligt men har ingen feber. Hon blir hemma från dagis imorn med och jag har ingen aning om vad vi ska hitta på.


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Gud va smarriga bullarna ser ut..Och sängen blev jättefin..Duktiga duktiga du Johan kommer rulla fram till slut om du ska göda han mad allt gott för jag vet att han inte kan låta bli...Kramar i massor till er alla.

2010-08-25 @ 19:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0