Sjuk kicka

Jag har en sjuk tjej hemma idag.
Imorse lämnade jag henne som vanligt vid dagis och åkte hem för att ordna lite hemma och sen dra och handla lite höstblommor. Lagom på väg till Follingbo vid tio ringde dagis och sa att Emilia hade 38.5 graders feber så jag fick vända och hämta upp lilla pluttan.
Hemma somnade både hon och jag på soffan en stund framför Pettson och Findus. När hon vaknade var hon helt genomsvettig. Håret var blött rakt igenom och hennes näsa och kinder var fulla med små svettdroppar. Jag har aldrig någonsin sett ett barn så svettigt. Då tog jag tempen på henne och den visade 39,7 grader på stackarn. Hon fick ett storpiller sen vart det fart på benen i några timmar sen tog vi en promenad så hon fick somna gott i vagnen. AnnSofie var snäll och kom förbi så jag kunde åka till affären och handla lite sånt som Emilia skulle kunna tänka stoppa i sig under dagen.
Ikväll har det varit rätt lugnt och vi har sett på Fångarna på fortet. Hon fick se det igår med och väntade ivrigt efter tigrarna som dök upp i bild lite då och då. Nu sover hon gott i sin nymålade säng som jag har fixat med.







Det är inte det lättaste att få ett bra kort på Emilia. Hon ska grimasera hela tiden både på kort och annars, kanske kommer hon bli mimare på äldre dagar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0