Blåbärsskogen

Ikväll lämnade jag av Emilia hos sin mormor så jag kunde åka till stan och handla lite smått som behövdes hem. Himla skönt att inte ha med sig henne i affären alla gånger även om hon är duktig och brukar hjälpa mig men jag lyckas alltid glömma hälften av allt som ska hem när hon är med. Välling var det viktigaste för den finns inte i roma såklart.
När det var klart åkte jag till mamma som bjöd på mat sen tog vi en tur till skogen och hoppades på lite svamplycka. Emilia satt mest och proppade i sig blåbär medan vi gick runt nästan helt förgäves och letade men blåbär var det smockfullt av. Mamma hittade några Karl-Johan och kantareller som jag fick men dom får sparas tills Johan kommer hem som älskar svamp.
Efter ett bra tag i skogen åkte vi hemåt och Emilia pratade med sin pappa i telefonen hela vägen och berättade om vad hon hade gjort i skogen och att vi minsann skulle dit i helgen och plocka blåbär tillsammans. Väl hemma somnade hon som en stock med trötta ben.

Imorn är det dagisdags och jag ska passa på att göra ett smarrigt bröd som Emma har gett mig ett recept på. Jag ska se om jag kan klura ut något nytt projekt jag kan ta mig an annars kommer jag klättra på väggarna här hemma. Mina små fix gör ändå att jag glömmer bort verkligheten lite.


Jag får hjälp med bäddningen av en hjälpsam dotter.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

visst kan det vara härligt att gå själv i affärer utan de små liven Isa är på dagis imorrn me oj vad saker jag ska få gjort:)

2010-08-31 @ 22:59:08
Postat av: Ingela Lindström

Är Emilia utan blöja nu? Hon kommer bli så duktig bäddar nog snart sin egen säng..;o))

2010-09-01 @ 19:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0