Smörgåstårta ikväll :D

Fotona på väggen vart väldigt poppis av lilla fröken. Varje gång hon ska gå in eller ut ur rummet stannar hon där en snabbis och pekar på en bild för att berätta vem det är och vad denne gör, hon är så himla go. Tänk att nått så enkelt kan vara så uppskattat.

Dagiset har ju nu dragit igång och vi har varit där i två dagar. Första dagen som var igår gick sådär. Hon var inte sig själv för fem öre och var väldigt grinig, upprörd och ej medgörlig... Allt kändes bara skit när vi lämnade dagis igår och det kändes mest som att personalen tyckte det var skönt att vi åkte.
Idag däremot så har det varit en betydlig skillnad. Hon har kunnat suttit still på samlingarna, suttit still vid lunchen, lyssnat på alla vad dom har att säga och lekt bra. Antar att gårdagen vart lite för mycket när hon var trött innan vi ens kom dit och stannade i fem timmar. Det är ju ett helt nytt ställe med nya människor och barn som man ska anpassa sig efter. Så idag när vi åkte hem var allt mycket bättre tack och lov. Imorn lär ju gå ännu bättre eftersom hon ville åka till dagis redan ikväll, vi åkte förbi där förut när vi var på väg från min farmor och då vinkade hon till dagishuset så sött.

Ikväll så har vi firat min goa farmor som fyller idag. Hon har bjudit på smarrig smörgåstårta som hon gör så himla bra. Jag ska nu ställa mig för att göra mer lemonad och kakor som jag har skjutit på hela veckan så nu får jag ta mig i kragen. Lyssnar på lite ny musik på full volym i hörlurarna så risken finns att man blir sittandes här ett tag till :S.
Emilia var så himla fin ikväll i sin nya mössa vi köpte igår, sina rutiga vans, stentvättade (tror jag det heter) jeans och sjal. En riktig cooling men andra ord :).


Målade om våran lilla skänk som var så tråkig så nu har det fått en lite finare look. Bara Emilias säng och barnbänken som ska målas nu.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint det blev och att hon tyckte det var roligt. Emilia är så fin i kläderna.Det kommer nog gå bra med dagis klart man få va lite kinkig första dagen.Jag har börjat räkna ner nu längtar så..Kramar till er.

2010-04-22 @ 20:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0