Smarriga kakor med chokladbitar

Idag är jag nog den som är tröttast i vårat grannskap. Igårkväll somande jag runt tolvslaget och klockan två trampade en pigg liten Emilia in genom dörren och la sig brevid mig och viskade i mitt öra "mollon"... Nja riktigt morgon var det ju inte försökte jag förklara för henne men hon somnade inte om förens halv sex imorse och sov i endast två timmar. Hon fick äta tidig lunch idag och sov redan middag strax efter elva så jag hoppas hon vilar länge nu så hon orkar hela dagen.

Igår gjorde jag skitgoda kakor, ett nytt recept jag hittade på nätet. Jag är inte så förtjust i kakor med chokladbitar i men dessa går inte att sluta äta. Ska åka hem till mamma sen med ett lass  så dom också får smaka. Har visst mina glasögon där så dom måste jag hämta för att kunna köra någon längre sträcka sen ska jag lämna deras formar dom kom med mat i i lördags. (Kan man skriva så i i???)

Nu på förmiddagen har vi varit ute och fixat. Emilia har hittat en ynka liten snöhög som hon har försökt grävt i och jag har räfsat i vanlig ordning. Trädgården är så stor så det känns som att räfsningen knappt hinner bli klar innan dom nya löven faller från träden.

Jag ringde om den där damen om dagisplats med en gång i morse. Hon var mycket medveten om att allt inte stod rätt till för det var hon som hade slarvat medvetet för att hon var stressad så hon var väl förberedd på att jag skulle ringa. Pratade också med dagis och på måndag börjar inskolningen. Första dagen är det tydligen hembesök??? Aldrig hört förr. Sen är det vanlig inskolning i två veckor.

Jag ska ta och hitta något jag kan sova på ute så jag kan lägga mig brevid vagnen där emilia sover och vila en stund jag med. Det är så skönt att hon kan ligga ute i vagnen i lugn och ro medan man kan fara ett himla liv här inne under tiden utan att hon behöver störas.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

mmmmm va goda de där kakorna ser ut att va då!!!!! Jaså hembesök de hade inte vi, men jo jag har för mig att de hade det på Gläntan när jag hade min praktik där. Hoppas vi kanske kan träffas nåt imorrn då kram på di!!!

2010-04-13 @ 12:58:08
Postat av: Ingela Lindström

Vad skoj att Emilia ska få börja dagis tror nog hon kommer tycka det är skoj..Johanna kakorna ser jättegoda ut.Mmmm.Du är så himla duktig..Kram.

2010-04-13 @ 19:11:43
Postat av: Johan

Hej mina älsklingar :). E så bra att man får lite bilder o titta på när man e på jobbe! Hon e så himla fin min emilia alltså :). Pusssss!!

2010-04-14 @ 09:31:51
URL: http://rockkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0