En helg med fart

Den här helgen har gått väldigt snabbt förbi, när Johan åkte igår kändes det som att han precis hade kommit.
I fredags var vi först inne i stan och handlade hem sånt som behövdes. På kvällen körde jag in Johan och brorsan till stan så dom kunde gå på whiskeyprovningen dom fick i present. Jag och Milla åkte till Mamma och åt pizza sen var vi där hela kvällen. Hon hade en riktig uppvisning inför oss med "Så ska det låta" i bakgrunden, hoppade, dansade, apploderade, sjöng och var på superbra humör. Mamma gjorde brända mandlar som är så sjukt gott och det tyckte Milla också att det var.

På lördagen åkte vi på Gotlands Rallyt som går av stapeln vid den här tiden varje år. I fjol missade vi det eftersom vi inte bodde här men vi tog igen det iår istället. Frågade man Emilia vart vi var nånstans sa hon "lallyyyy" och en del bilar sa hon lät "pang pang". Vi hade det jättetrevligt med gott sällskap och helt okej väder.
Vi fick åka hem efter fram mot halv två så lillan kunde få sova och orka med kvällen.
När hon hade sovit gott åkte vi hem till mamma och grillade kyckling, eller ja Urban grillade och han gjorde det så himla smarrigt, första grillningen för oss iår tror jag. Vi var kvar och kalasade till nio sen var det en liten fröken som var trött.

Söndagen spenderade vi först hos pappa en stund sen var det ju dags att åka mot båten. Vi hann handla mat som ska räcka ett tag framöver innan han drog. Sen for jag och Milla hem till mamma och var där en stund till innan det var dags att ordna kvällsmat.

Idag har vi haft besök av en dagisfröken som ska skola in emilia nu framöver. Det fanns visst olika sätt att skola in på här så jag ska vara med henne tre hela dagar sen är hon färdig så på fredag ska hon klara sig själv redan. Går det lika bra som på förra dagiset så ska det inte vara några problem. Skönt för henne att komma iväg från mig lite för det märks att hon är trött på att vara hemma nu. Det blir tre dagar ena veckan och två den andra som hon går från 8-14. Kommer bli kalasbra=).

Lilla damen har fått två par nya skor av sin fina pappa i helgen. Ett par röda söta gummistövlar med vita prickar på och ett par vita nikegympaskor med rött märke. Stövlar behövde vi eftersom ett par var för små och dom andra ska vara på dagis. Gympaskor behövdes så in i norden för hon har nog bara ett par skor hon kan ha alla andra är för små. Ett par till ska köpas som man inte behöver vara så rädd om som kan has på dagis.

Nu sover hon gott ute i sin vagn. Hon väckte mig innan klockan sex imorse så hon var riktigt trött efter lunchen och somnade direkt i vagnen. Jag gick och hämtade posten och till en glädjande syn hade korten kommit som ska in i hennes fotofickor på väggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0