Ännu en helg med ös

Ja då ska vi se vad som har skett nu sen jag skrev här sist.
I fredags kom min pappa med familj, Matte och Emma över på middag för att fira Johan som fyllde år den 20e. Johan gjorde jättegod fläskfilé med potatisgratäng och till efterrätt vart det glass med sås. Vi spelade spel och hade det jättetrevligt och det är så skönt att man kan lägga Emilia i lugn och ro på övervåningen sen kan man fortsätta att föra liv nere utan att hon vaknar.

På lördagen kom mamma med familj, Danne med familj och Martina med familj för att fortsätta firandet av Johan och lilla Caspian som fyllde samma dag. Vi grillade hamburgare och korv sen fikade vi nybakta bullar och kakor jag hade gjort. Fick lite hjälp av Johan och Emilia med bullbaket på morgonen så hela familjen hjälptes åt.
På eftermiddagen åkte Johan iväg för att byta fäljar på bilen sen handlades det mat så vi kunde grilla hemma hos mamma. När klockan närmades tiotaget så början Emilia bli trött och vi åkte hem.

I söndags åkte vi in till stan med mamma och Urban för att äta glass på glassbaren och handla en grill. Johan fick tag i en tjusig grill och vi smaskade i oss massor med god glass på hamnen i sol och blåst. Senare åkte vi en sväng till pappa så Emilia fick träffa deras kissunge Ludde som hon tjatar så dant om. En snabbfika där sen var det dags att åka med Johan till båten så han kunde åka och jobba.



I måndags var det dags för dagis igen fast utan mitt sällskap för hon är färdig med inskolningen. När hon var iväg åkte jag och satte en himla massa lök åt en bekant som behövde en extra hand. Efter att lilla damen kommit hem igen så kom min mamma över och åt mat med oss och vi slog till med att beställa pizza =).

Igår var vi lediga och bestämde med Johanna och lilla Isa att ses. Vi åkte in till stan och gick ner till lekparken på förmiddagen. Emilia var väldigt sur och tvär hela dagen och jag hoppas verkligen att det går över snart. Vi stoppade sen i dom lite mat sen somnade dom gott i vagnen och då passade jag och Johanna på att äta i lugn och ro på mysiga Caffe och chokladfiket. När barnen vaknade efter två timmar så gick vi vidare ner i almedalen och matade fåglarna och lekte i lekparken. En riktigt mysig heldag.
På kvällen var vi ute en sväng i trädgården och Emilia ålade runt i sandhögen som ligger vid trädgårdslandet. Vet inte vad hon hade hittat men nått var det för hon skratta och tjoade så gott.



Idag har jag hamnat inne i stan hos syrran på hennes skola och hon har klippt mig superfint. Jag vart riktigt nöjd och om några veckor ska jag dit och färga håret. Hon kommer bli en toppenfrissa =).
Vid två ska jag hämta korven på dagis och innan dess har jag massor att göra så egentligen har jag inte tid att sitta vid datan men det är dock på tiden att nått kom upp här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men snälla lilla Johanna du har ju fullt upp!! Stanna upp jag vet hur det är...Hur ska du hinna jobba??? Du måste inte göra allt och vara perfekt för att du går hemma..Jag vet för jag kände likadant..Till slut orkar man inte längre fast det går lång tid innan. Ta vara på tiden, en dag så har du jobb och du ska ändå vara så duktig, och du är duktig ändå, du behöver inte prestera allt, så är det och jag kommer tycka om dej ändå, så mej behöver du inte bevisa något för, och jag tror inte du behöver göra det för nån av de dina heller..Roligt att se allt ni gjort och det verkar så härligt och jag längtar verkligen till er...Jättemycket Kramar till er och nu är det bara 14 dagar kvar.(Kanske kan din syster fixa mitt hår när jag kommer)

2010-04-28 @ 21:30:22
Postat av: Martina

Tack för en jättetrevlig dag i lördags! Ser ut som att Caspian får akta sig så att inte hans pappa äter upp korven:-) Linnéa ser ut som Peter Harrysson på bilden längst ner till höger:-) Vi ses på söndag!

2010-04-29 @ 11:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0