12 April, en solig dag på ön

När man flyttar till hus då har man saker att göra hela tiden. Ingen risk att man slappar för mycket utan det är full fart hela tiden.
Vi har fått dagisplats till Emilia. Eller ja typ. I fredags fick vi ett placeringserbjudande och vi skulle svara senast den 7 april om vi ville ha platsen...men vi fick ju brevet den 9..??!! Så imorse ringde jag till tjejen som har hand om det men hon var såklart på semester så hon återkommer imorn. Förhoppningsvis kan vi ändå få platsen eftersom det inte vi som har gjort fel.

Hela förra veckan var det besök här i stort sett varje dag. Johanna med Isabell var här, Martina med Albin och Linnea, Danne med Rebecka och Caspian sen har familjen varit här dom andra dagarna. Denna vecka vill Jessica med sin bebis komma och Erika ville också se hur vi har det. Ska försöka hinna med en träff med Johanna, Isabell och Johannas svägerska.
Det är verkligen skillnad på umgänget nu om man jämför med uppe i K-holm. Då träffade vi nån någon gång ibland och här är det fullt upp varenda dag. Det är så skönt att vara inne i snurren igen och få umgås ordentligt med mycket fika och sällskap.

Veckan som var blev det också en del stök i köket. Allt jag bakade innan flyttan som skulle bjudas på när alla gäster kom hit till det nya huset står kvar på fastlandet i Johans pappas frys. Det plus mycket annat kom inte med i flyttlasset. Det värsta var nog att vi inte fick med blommorna så här hemma är det rätt tomt i fönstren.
Testade på att göra en lemonad på citron som jag minns att jag fick receptet på hemkunskapen i högstadiet. Den vart väldigt god men man får blanda ut den med mycket vatten annars vart den himla stark. Ska göra mer till kalaset som hålls här den 24 april då Johan och Caspian ska fira sina årsdagar.

Saker och ting börjar komma upp på väggarna nu med. Johan drog en vända med skruvdragaren i helgen och fick upp lite tavlor och sånt. Pappa var här under veckan och skröv upp den nya hatthyllan jag hade sågat till och målat sen fick han upp dom fina krokarna under den. Emilia har fått upp sänghimmeln också och det vart en stor skillnad, mycket mysigare nu där inne.

Så ska jag ta mig en dusch och sen baka ihop nån mer kaka hade jag tänkt nu när Emilia ligger ute i vagnen och sover. Egentligen hade jag velat satt mig i en stol ute och solat mitt bleka ansikte men det får vänta. Vi var ute och räfsade i trädgården strax innan lunch så lite sol kanske man kan ha fått ändå.


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Oj så gott allt ser ut, hoppas jag snart kan komma o smaka. Skruttfia är sig lik hittar alltid nya platser att testa..Längtar så. Kram.

2010-04-12 @ 18:46:08
Postat av: Johan

Tycker nog de är alldeles för lite aktivitet på den här bloggen :). Vill ha mer rapporter till fastlandet! Du har så himla fin blogg älskling! Älskar er tjejer! Pussssss!!

2010-04-12 @ 21:56:50
URL: http://rockkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0