Burnin' bridges neighbours

God morgon sunshine!

Nu har jag just lämnat milla på dagis med bilen...Jag vet att vi skulle cykla men allt blev så krångligt. Igår fixade jag sadeln så den passade mig och nu på morgonen så visade sig att sadeln var för låg för att få fast barnstolen. Emilia stod snällt brevid och väntade på att få sätta sig men istället puttade jag in henne i bilen och hon blev jätteledsen. När jag ska hämta henne sen så ska jag se till att komma på cykeln.

Igårkväll försökte vi oss på det här med pottan igen. Hon satte sig ner, ställde sig upp, satte sig ner, ställde sig upp hela tiden. Efter ett tag så sprang hon in och kissade på badrumsgolvet. Typiskt.

Våra kissar lever numera uteliv. Men vi har lite problem med grannarnas ungar som beter sig illa mot dom. Åhhh jag var så arg igår! En unge sprang och sparkade grus efter Vilda, först sa jag inget för man vet aldrig vad dom gör med katterna sen när man inte är där, men efter andra gången så sa jag väldigt argt åt föräldrarna att sådär gör man fan inte och dom bara skrattade!! Så jag tog Emilia under ena armen och Vilda under den andra och gick in. En annan unge sprang och spottade på katten häromdan. Var man inte rasist innan så blir man det snart av att bo i det här jävla kvarteret. Våra katter ska väl inte behöva vara inne för att dom inte kan uppfostra sina satans ungar!?
Johan ringde igår till en bekant som har en massa lägenheter och frågade om det fanns nått ledigt för vi vill flytta. Vi säger inte upp lägenheten nu för då får man flytta lagom till jul så vi väntar lite. Den personen som Johan ringde till tar inte in invandrare i sina fastigheter. Jag vill inte dra alla utlänningar över en kam för det finns ju dom som är jättetrevliga men nu har vi haft problem länge med dom här så vi drar.

Imorn ska jag till banken SEB, jag har bestämt mig för att byta till samma bank som Johan har. Allt blir smidigare med överföringar och sen kan vi ha konton ihop. Banken jag har nu känns osäker just nu så jag tror det här blir bra.

Så vill jag önska Pappa med familjen som åker till Turkiet imorn en trevlig resa :)!
Och grattis Violet som numer är gift.

  
O det kommer inget. Det här gillar hon. Så ser våran barnstol ut.             
Puss o Kram♥

"Är man tyst så säger man inget, och säger man nått då tystnar man efter ett tag och går där ifrån." - Steffen i Playa del sol

Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

jag förstår att du vart förbannad. Jäkla ungar! och föräldrarna är inte bättre. uch o fy kram på di.

2009-09-17 @ 13:45:24
Postat av: Ingela Lindström

Det är för jäkligt att dom inte fattar att dom gör ju oss till rasister när dom beter sig så jäkla dumt. Bra Johanna att du ändå vågar säga till dom. Vore nog skönast för er om ni fick tag i en annan lägenhet..Kramisar till er alla.

2009-09-17 @ 14:08:14
Postat av: Åsa

Vilka idioter det finns, hoppas ni snart "slipper" dom!! Vi har också en så barnsadel till cykeln. På våran ska man hålla in piggen i mitten samtidigt som man trycker på sidorna, förstod du? Är det ett sånt knäppe ni har också? Kram på er

2009-09-17 @ 17:23:23
Postat av: Ann-Sofie

Tack gumman, det ska bli så himla skönt å mysigt med lite sol & bad. Ja, det är nog bra om ni kan hitta nån annnanstans att bo, bra att Johan har kontakter. Det är sån tur för oss att du har den här bloggen, det gör saknaden lite mindre. Kramar...

2009-09-18 @ 16:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0