Today

Mötet på dagiset gick bra idag. Fick beröm för hur jag skötte det här med inskolning så det var skönt. Dom gillar Milla skarpt och hon funkar väldigt bra med dom andra barnen. Om en vecka typ börjar en jämnårig till henne annars har det varit något äldre barn på samma avdelning så det kommer bli kul för henne.
Hon har varit i skogen idag med dom andra barnen medan jag var där på möte. När dom kom tillbaks så gick Milla raka spåret in på toan och ställde sig på en pall för att tvätta händerna men hon når inte kranen själv. En lite söt tjej som är något äldre än hon kavlade upp Millas ärmar och hjälpte till så hon blev ren, så himla gulligt.

Hon fick lite nya badleksaker av mig idag dom gamla hade blivit fula som dom blir efter tag så ikväll lekte hon länge i badet. Ska försöka hitta sånadär stickers man sätter på badrumsväggen http://www.svenskabarnrum.se/product_info.php?cPath=81&products_id=991 fast jag vill slippa beställa på nätet tänkte jag, hon skulle verkligen gilla dom.
Hon är lite trotsig just nu, får hon inte det hon vill ha så blir hon arg och ledsen men hon får lära sig att man inte kan få allt jämt. Har läst lite på nätet att det är vanligt att barn är såhär i den åldern och ett tag framåt. Familjeliv.se är en riktigt bra sida om man undrar över saker och vill fråga andra föräldrar som då ger en tips, har fått många goda råd därifrån.

Imorn ska jag till blomaffären. Måste kolla efter nya blommor till Emilias rum för dom mår ännu inte riktigt bra efter flytten, sen ska jag se om det finns stora vita krukor att ha i vardagsrumsfönstret för dom vi har är för små så blommorna välter snart. Ska bege mig dit efter jag har hjälp Andreas med att sy iordning tyg han har köpt till sitt bord.

Vi var ute på promenad ikväll igen efter att ha städat och donat här hemma, måste passa på att vara ute innan all snö kommer, har ju ingen aning om när den anländer hit på fastlandet.

Zeke gör mig galen här hemma. Han sitter och mjaular vid balkongdörren och vill ut hela tiden. Han är ju ute flera timmar om dagen redan och för en månad sen tog han inte en tass utanför balkongräcket. Han är ju kastrerad så det måste vara annat än damer som lockar. Om dom nu ska kunna vara ute ständigt utan att vi ska behöva ha balkongdörren öppen jämt nu när det börjar bli kallt så finns ju denna lösning http://www.smartasaker.se/ProductPopup.aspx?filename=Dorrklocka_for_katter_2708.jpg skitbra idé tycker jag.

Jisses vad mycket text det blev, tänk om man kunde varit lika flitig på att skriva när man gick i skolan;). Nu ska jag ta mig en dusch sen sova så man orkar upp imorn.
Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: pernilla

hej

Tycker du är jätteduktig på att sy.Du skulle kunna ta upp beställningar av folk,det blir så fint det du syr.Kul att dagislivet går bra.

tack för tipsen med hoppgunga:)

kram Pernilla o Linnèa

2009-09-24 @ 15:11:52
URL: http://pernillaklintberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0