2 Dagen


Andra dagen har gått och Milla har blivit förkyld. På dagiset idag gick allt prima, hon som har hand om våran inskolning sa till mig att jag ska nu vara den tråkiga mamman och hålla mig en bit från Milla så hon och fröken får rolig tid ihop med dom andra barnen. Allt gick jättebra och Emilia var nästan ingenting med mig under dom två timmarna vi var där, dom andra ledarna var chockade över hur bra det gick. Men sysslolös blev jag ändå inte det fanns ju andra barn som ville vara med mig så jag hamnade i sandlådan och lekade till vi skulle hem. Ledarna tyckte jag skulle skriva in mig i vikarepolen så dom kunde anställa mig men det skulle ju aldrig funka...för om jag behöver jobba andra tider än när milla har dagistid så kan ingen se efter henne och jag kan hamna vart som helst när som helst.

Igår gjorde jag det nya blöjfodralet, den rymmer mycket och blev rätt tuff i svart skinn och mörkblå satin inuti. Symakinen står ännu framme så imorn ska jag försöka passa på att göra lite annat av tyger som ligger och väntar.
Johan kommer ju imornkväll, konstigt hur man kan börja sakna nån så mycket varje vecka. Han ska med på dagiset på fredag så han får se hur våran stora flicka klarar sig.
När vi kom hem igår så fikade vi med bullar och saft och det var inte helt ouppskattat, den där fröken skulle kunna leva på gosaker om hon fick, står ständigt och hänger vi skafferiet och vill ha kex.

   
"Åh den där bullen har jag                           Ja hon är minsann överallt dit man kan komma
   längtat efter"
 
Här är den svarta knubbisen

Hörs imorn/ Love you all ♥


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Vad skoj att allt går bra!! Du skulle verkligen passa att jobba på dagis Johanna och när det gäller Emilia så har hon ju dagis om du skulle behöva jobba och där måste dom ha henne om du får jobb så det skulle ju inte vara något problem. Och den nya blöjsäcken var ju skitsnygg du är verkligen duktig Johanna.Skoj för Johan o följa med till dagis imorgon. Bamsekramar till er alla.

2009-09-03 @ 21:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0