Trött Tisdag

05.05 vaknade Emilia imorse och tänkte inte somna om. Jag tog in henne till våran säng och hade det bara tänt i badrummet så det bara lös lite grann i hallen. Men hon sprang runt och fixade och donade ändå. Så jag släckte ner helt och la henne i vår säng igen i hopp om bättre resultat men tjena...Hon for upp och sprang ut i vardagrummet för att hitta på nått bus. Sen hörde jag hur det small till då hade hon sprungit in i tröskeln som hon inte såg när det var mörkt i lägenheten. Jag fick minsann ge upp och tända så hon kunde roa sig innan vi skulle åka till dagis kl 08.
När jag hämtade henne där så trodde jag hon skulle vara helt slut. Det var hon också. I bilen på väg hem somnade hon och det tar max 4 min att köra hem, stackars liten. Hon vaknade när vi klev ur bilen så fick hon äta och gå till sängs vid halv tolv. Hon sover ännu och klockan snart 16. Jag har också sovit i två timmar, man får ju passa på.

Igår åkte vi upp på Lövåsen en sväng. Först var vi inne på Skokanonen för att titta vad dom har för vinterkängor sen behövde hon sulor till sina nya gummistövlar som var för stora. Efter det gick vi till djuraffären som ligger brevid. Där tittade vi på kaniner, fåglar, fiskar, hamstrar och en massa kul som Emilia gillade. Hon ville gärna klappa alla djuren men det går ju inte, fiskarna gillade hon nästan mest. Sen tog vi en tur till mataffären och handlade lite.

Johanna vill att jag ska sy ett par tajts till lilla Isa och självklart gör jag det. Kan nog få ihop dom ikväll så dom hamnar på posten imorn. Blir ett par likadana som jag la upp bilder på igår.

I söndags pratade vi först med Ingela sen Urban och efter det med Pappa och familjen över webbcam. Det är verkligen så kul att få se alla när man pratar. För min del känns det väldigt bra för det är nästan som att ses :D, och Milla tycker det är jättekul om hon inte har suttit för länge och blivit rastlös.

Vårat internet funkar inte som det ska så vi har fått lånat Andreas bärbara bredband nu när han är på jobbet vilket är väldigt snällt. Får se om jag kommer in på bloggen med vårat nät och kan skriva nått imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0