Onsdag

Go kvällens gott folk!

Idag har vi tagit det lugnt. Milla åkte till dagis imorse och då passade jag på att gå till syaffären och handla tyg till att göra ett par tajts till henne. Igårkväll gjorde jag en testbyxa så jag visste hur det gick till innan jag köpte tyg. Det blev ett par gröna åt henne idag och dom passade bra, inte helt perfekta men nästa par blir nog kanon.

När jag lagar mat måste Emilia vara med annars blir hon skogstokig. Hon hämtar glatt sin pall och vill vara med. Idag fick hon lägga köttbullar i stekpannan (jag hade henne i famnen och höll i henne så hon inte skulle bränna sig) och det kunde hon hålla på med hela dagen om hon skulle få välja. Sen fick hon äta lite köttbullar med makaronen och när hon var mätt så slängde hon matbacken med en massa makaroner i på golvet...jag som hade dammsugit idag, suck.

Andreas är över, han har varit barnvakt en stund så jag kunde åka till posten och skicka ett litet paket till Gotland. Hon var inge vidare glad så jag vill helst inte ha med henne. Hon ska helst sitta vid datorn om den är igång och titta på film på sig själv.

Imorn kommer Johan hem, tror inte vi har nått speciellt planerat. Funderar på att åka till Busfabriken i Norrköping på fredag det är väl det enda.
Snart är det dags för Bonde söker fru och sen Efterlyst :).


Bilderna:
Högst upp- Zeke har en annorlunda sovställning på köksstolen, Milla hjälper mig göra mat.
Längst ner- Tyg till tajtsen med kantband och resår, Milla i sina nya tajts blev utan rosa kantband.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

gud vad gulligt att hon hjälper dig att laga mat:) Vad du är duktig på att sy det vill jag också våga ge mig in på. kramen

2009-10-21 @ 21:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0