Paketdags :)

Jag har varit nere på stan och handlat lite :). Milla behövde tajts att ha under byxorrna nu när dom är ute hela dagarna på dagis. Det blev två par tajts, en body, tre plastmuggar och en plastskål till henne och en bok med Busiga bebben. Så när jag kom hem slog jag in Busiga bebben i ett paket så hon fick en liten present när hon vaknade. Tror jag får springa ner till Åhléns igen för dom har Maxböckerna för halva priset just nu och det fanns inte många kvar.

Igår var vi ju hemma hos en tjej som heter Emma och hennes dotter. Josefin med sin grabb var också där och ungarna busade som bara den. Två jättetrevliga mammor i nästan samma ålder som mig och jag ska bjuda över dom på fika nån dag då det passar för alla.

Jag hämtade ett par gummistövlar till Milla på posten i söndags som jag köpte på Tradera. Gav 50 spänn för ett par helt nya med lapp och allting kvar. Det behövs ju dubbel uppsättning av allt, en på dagis och en hemma. Jag tycker det är en skitbra sida där man kan fynda mycket allt från gamla antika saker till sproilans nya kläder m.m.

Ikväll kommer det någon och ser på Johans barskåp som ser ut som en jordglob som vi har lagt ut på blocket. Hoppas vi blir av med den för den står bara och samlar damm och är i vägen. Vi ska ordna en ny barfunktion när vi har flyttat. Annonsen ligger på blocket om nån är intresserad http://www.blocket.se/sodermanland/Barskap_Jordglob_24108213.htm?ca=12&w=1 är ju inte säkert den blir såld senare.

Ikväll är det Bonde söker fru, åh jag gillar allt sånt där...Ensam mamma söker, Frusna män söker kärlek, Bonde...så härligt att se när kärleken sprudlar.


Bilderna:
Översta två- Milla äter fruktsallad ur sin nya skål och öppnar paket.
Mitten- Bus med barnen igår.
Nederst- Nya stövlarna och kläderna sen en Milla med munnen full av frukt.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hej. Vilken fin blogg. Hoppas familjen har det bra! Helt otroligt att eran dotter är född dagen efter min och min mans dotter Filippa.

Mys på i höstvädret & hälsa familjen!!



Mvh/Jeanette (kusin till barnen Lindström).

2009-10-14 @ 15:38:15
URL: http://jeanetteochfamiljen.blogg.se/
Postat av: johanna björnlund

jo men visst e tradera bra! vad kul att du träffat fler att umgås me däruppe. Det kan behövas fikakompisar när det blåser snålt ute:) jag saknar våra fikastunder i Visby... Kram

2009-10-14 @ 19:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0