Mulen Söndag

Usch vilket tråkigt väder det är nu förjämnan, grått, regnigt och kallt. Längtar till sommar, sol och bad :D.

Imorse vaknade Emilia klockan 08.30, guuud vad skönt med sovmorgon tänkte jag när jag just kom på att man skulle vrida tillbaks klockan en timma så då var hon bara 07.30...
Johan låg kvar halvdöd i sängen efter en kul kväll ute med kompisarna och han är ännu rätt kass. Jag och Milla tog oss upp ur sängarna och lekte en liten stund sen blev hon rastlös så då bestämnde jag mig för att vi skulle baka. Hon och jag har aldrig gjort det ihop men tanken har slagit mig många gånger och nu var det ett perfekt tillfälle. Vi knåpade ihop en sockerkaka, något som jag i vanliga fall väldigt sällan gör. Hon gillade att smaska på visparna och smeten ur bunken. Kakan blev riktigt god tyckte Emilia. Och när Johan steg upp som ett spöke och fick veta att det fanns kaka åt han tills den tog i princip slut "fan vad gott Johanna, du gör ju aldrig sockerkaka", vet inte varför har bara blitt så.

Under eftermiddagen gick vi ut och tog en promenad här ute på gården och Vilda gick med oss i vanlig ordning, Zeke satt och tryckte i nått hörn kan jag tänka mig. Efter en timmas plaskande i vattenpölar, gungning och klättrandes i ställningar så gick vi in och beställde pizza. Jag och Milla delade på en hawaii och det var första gången hon åt pizza. Det visade sig att efter nästan en halv pizza var hon mätt och tyckte ananas var äckligt och hon skulle ha lite lite zatziki på pizzan annars var det inte lika gott.

Igårkväll satte jag mig med ögona i kors framför symaskinen och sydde en mössa till Emilia. Jag misslyckades helt, såg ut som en kondom hon fick på huvet och det var inte vackert.
Nu sitter hon i badet och vi ska passa på att gå genom lite räkningar och sånt som behöver tittas på.


Bilderna:
Högst upp- Hon äter gärna smeten.
Längst ner- Hon äter gärna kakan med, Sitter och läser i våran fåtölj i sovrummet.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

Vad kul att baka tillsammans har jag me hafft i tanken men nej det kommer nog gå åt skogen. Ida gick Isa själv typ 10 steg, det tar sig(lilla fegisen) Oj vad jag skratta kådisen på huve..HI hI

2009-10-25 @ 21:46:48
Postat av: pernilla&linnèa

det ser så gott ut!!hon är ju så söt lilla tjejen.

härlig bild på när hon läser!!

kram Pernilla&Linnèa

2009-10-26 @ 10:42:48
URL: http://pernillaklintberg.blogspot.com
Postat av: jessica

kul när dom vill hjälpa till i köket, jag är bara så orolig att dom ska välta ut smeten;O

2009-10-28 @ 14:52:13
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0