Kanelbullens Dag

Och visst har man bakat bullar :). Andreas är över en sväng och har fikat med oss, bullar var väldigt populärt hos en sjuk Emilia. Han påpekade minsann att jag hade skrivit fel i mitt förra inlägg. Det är Nintendo Wii vi ska låna och inte Xbox360 såklart, vet inte varför jag blanda ihop det.

Det är ögoninflammation hon har fått. Märks att hon får ont i ögonen för hon gnuggar där ganska mycket. Men enligt sjukv.lysningen ska vi badda med ljummet vatten på bomull så kommer det går över av sig själv. Blir nog inget dagis för henne imorn, dessutom så går det ögoninflammation på dagis nu så det är därifrån hon har fått det. Hon hostar ännu väldigt mycket så det är svårt för henne att sova ordentligt, hon ska få lite alvedon ikväll innan nattning så hon somnar gott.

Vi har varit på lövåsen idag och kollat i lite affärer. Johan har köpt sig en ny vinterjacka för två tusen, den  var skitfin. Sen handlade vi lite mat så vi kan göra potatisgratäng med kassler i ikväll.  När vi åkte hemifrån så var Zeke ute på villovägar. Jag försökte locka in honom så vi slapp ha balkongdörren öppen medan vi var iväg. Han kom inte så vi stängde dörren och åkte. När vi kom upp till lövåsen började det ösregna, ordentligt.
Vi var i väg nån timma och när vi kom hem så försökte jag hitta en blöt katt. Han satt i buskarna under våran lägenhet och var skitsur. Han tittade inte på mig ens när jag pratade med honom och vände sitt arsle till. Vi öppnade balkongdörren så han kunde komma in men efter nån timma fick gick jag ut och hämta in honom, riktigt tjurig.

Biljetterna till Gotland över Jul är bokade. Vi kommer ons 23 på dagen och åker hem sön 27 eftermiddag.



Bilderna:
Mitten t.v är Johan som har somnat på golvet efter sträckt ut ryggen en stund.
Högst upp t.v är jag o Milla som har morgonmys i fåtöljen, och som ni ser är hon inte pigg.
Bilderna längst ner är mina pärlor i sina nya jackor.


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Snygga dom är i sina nya jackor!!!

2009-10-05 @ 11:39:08
Postat av: Andrea

JÄVLAR vad smal Johan har blitt!

2009-10-05 @ 13:27:40
URL: http://lowhighlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0