Hemmagjorda Köttbullar

Nu är vi helt genomblåsta...tog Milla i ryggan och gick en sväng till lekplatsen. Efter tjugo min var hennes små prinskorvfingrar iskalla och röda trots att hon hade fingervantar med avklippta toppar. Så vi gick hem så hon fick leka lite och äta välling och nu ligger hon till sängs.

Igår gjorde jag hemmagjorde köttbullar med egen brunsås och kokt potatis för första gången. Det kan jag kalla vuxenpoäng haha. Köttbullarna blev lite smaklösa men det passade bra åt Milla. För en gång skull lyckades jag med såsen och vet nu hur man ska göra.

Imornkväll är det föräldramöte. Johan kommer hem redan vid tre för han ska besikta lastbilen så han kommer kunna följa med. Andreas är snäll och ställer upp som barnvakt.

Fick upp lite bilder på Andrea förut som Milla fick se. Hon blir ju helt galen, överlycklig och skriker tittaaa! Man får lätt en tår i ögat när man ser en sån reaktion samtidigt som man vet att hon träffa alla hemma alldeles för lite, sånna stunder får mig verkligen att vilja flytta hem nu.
Pratade just med min underbara mamma. Hon har virkat två söta mössor till Milla som kom med posten igår. En svart och en röd. Tyvärr så fick Emilia panik när dom kom på huvet och kastade genast av sig som. Tror att det var för att dom kliar lite så jag ska se om jag fixa nån innermössa att ha i för hon var verkligen skitsöt med dom.
Mamma och Urban kommer upp den 13 Nov, längtar som fan! Vi pratade om att Emilia inte säger speciellt många ord och bara för det så skulle hon bevisa att jag hade fel och sa mommo för första gången :) sen var det mommo tusen ggr.. Brorsan kommer på fredag också det längtar jag efter. Vi har ju inte hunnit spenderat så mycket tid tillsammans när vi har varit hemma för då har alltid nån av oss varit upptagna när den andra kan ses. Så det blir en sväng till Örebro och Factory, sen är det rally här i helgen så vi kanske hinner gå på det med.
Jag längtar efter alla hemskt mycket!  



Bilderna:
Längst ner-Milla sov ännu en gång utan blöja, en kissning blev det annars gick det bra.
Mitten-Milla fick testa en smoothie som var väldigt god.
Högst upp-Mina köttbullar.


Kommentarer
Postat av: Ingela Lindström

Du är duktig johanna det är inte lätt att krydda köttfärs det går åt mycket salt o peppar men det är alltid lättare om man smakar av köttfärsen men då måste man tycka om rå köttfärs och det gör jag...Är nog lite kannibal, men jag tycker det är skitgott..oj så gott det ser ut att sova utan blöja..;o)).Längtar så..Puss.

2009-10-07 @ 19:48:19
Postat av: Martina

Du kan va lugn över pratandet. Helt plötsligt lossnar det bara och då lär du inte få en tyst sekund! Hon pratar när hon känner att hon kan säga vad hon vill ha sagt. Just nu pysslar hon ju med så mycket annat. Den där smoothien är det fler som gillar...här är dock den röda varianten stor favorit. Synd bara att de är så dyra och innehåller så lite (angånde mängden så är det vad Albin, den storätar'n, tycker).

2009-10-07 @ 20:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0