H1N1 sätter myror i skallen på en

Igår kväll gick jag och la Emilia som vanligt och hon var väldigt trött och somnade direkt strax innan sju. Hon visade inga tecken på att dom närmaste timmarna skulle bli mindre roliga för oss.
Jag ringde Johan för att prata lite när hon hade sovit ett tag och då började hon gnälla inifrån sängen. Jag gick in för att kolla men hon låg så fint där blundade och snuttade. Kände att hon var väldigt varm och sa det till Johan. Johan tyckte att jag skulle kolla upp symptom för Svininfluensan så vi vet vad vi ska hålla utkik för. Ingen fara än sålänge hon bara var varm, snorig och hostade. Hon hade ingen diarré eller kräktes.
När vi hade pratat vidare om hur våra dagar har sett ut och tiden sprang på hör jag henne igen fast denna gång hur hon hostar och spyr spyr spyr. Jag fick panik, hon har ju aldrig kräkits förut!!! Slängde på luren och sprang in till henne och tänkte "helvete nu har hon fått influensan"! Jag lät henne sitta kvar i sängen tills hon hade spytt färdigt sen var det bara att ta av henne pyjamas och skölja bort allt kräks, sätta på henne sin morgonrock, erbjuda henne lite vatten och sen ringa 1177. Jag kom snabbt fram till en på sjukvårdsupplysningen och hon trodde det bara var ett magvirus. Äntligen kunde jag andas ut... Vi gick och satt oss i soffan efter hon fått ett storpiller och hon somnade i min famn. Där sover hon aldrig så även om hon var sjuk så var det himla mysigt. Jag ringde Johan och berättade hur det har gått och han var ju lagom orolig eftersom jag bara hade skrikit "NEJ!!" och slängt på luren.

Hon har fått sovit inne i våran säng i natt och hon har sussat hela natten. Johan var snäll och ringde dagis imorse så vi kunde få sova. Halv tio i morse gick vi upp, hon hade vaknat ett par ggr innan men somnat om.
Sen dess har hon legat på soffan hela tiden i princip, ätit en flaska välling, gjort nr 2 och nu sover hon gott under sitt täcke. Hon är febrig och hängig men ikväll när pappa Johan kommer hem vet jag att hon kommer skina som en sol.

Jag ska väl ta och bädda rent i hennes säng. Drog ur alla lakan igår och spolade av hennes madrass så jag hoppas den inte har blivit förstörd. Hon kräktes ju ner båda snuttefiltarna i sängen men som tur var har vi en liten i barnvagnen och annars fanns den som ska vara på dagis ute i bilen.



Här har hon somnat i våran säng.
Fick väcka henne lite försiktigt och byta om till pyjamas så hon slapp sova i en stor morgonrock.


Ligger och tittar på barnprogram. Hon mår inge vidare lillstumpan.


Nu sover hon gott.



Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

jag vet hur det är med en kräkis.... Såååå jobbigt och man får ju panik. hoppas hon mår bättre nu och att du slipper bli dålig.

2009-10-29 @ 13:24:26
Postat av: Ingela Lindström

Hon ser inte pigg ut men det går nog över men vi får hoppas att ni inte blir sjuka nu skönt för dej Johanna att Johan kommer ikväll för det är inte roligt när barnen är sjuka och man ej kan göra något.Ge Emilia massor med kramar o pussar från hennes farmor..Kram kram

2009-10-29 @ 15:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0