Konstiga prickar...

Vilken bra helg vi har haft! Synd bara att tiden går så fort när schemat är späckat så det var snart dags för hemfärd för brorsan och emma igen. Hoppas dom vill komma tillbaka nångång :).
Milla fick ett jättefint pussel och en boll (som hon älskar) av dom efter vi varit på Toys'r'us.

Idag är Emilia hemma från dagis. Hon har en massa röda utslag på kroppen som jag ville kolla upp innan hon får gå till dagis. Verkar inte vara några vattenkoppor iaf för prickarna kom igår och är helt oförändrade, hon är inte ett dugg dålig eller klagar på att det är obekvämt. Men efter samtal med både sjukvårdsupplysningen och distriktssköterskan så ska vi avvakta under dagen och blir det värre ska hon få cortisonsalva.
Vi har precis fikat med glass så hon är nöjd.

Jag fick ett recept av Johanna på nyttiga chokladbollar som bestod av torkade aprikoser, havregryn, kesella, kakao och vanilj...ledsen Johanna men det var inte lika poppis här som det verkar ha varit hos dig, vi smakade på degen och slängde det. Inte ens Milla åt det. Men tack ändå, var ju värt att testa :).

Tack vare Andreas så har vi äntligen fått sett "Män som hatar kvinnor". Har velat se den länge men det har inte blivit av så fick vi låna den av Andreas. Skitbra film, heltklart. Efter typ 50 min ville jag stänga av för jag pallade inte och se vad förmyndaren gjorde, efter en stund till ville jag stänga av igen för det var skitläskigt men jag tog mig genom den, kunde ju inte sluta se...Johan somnade efter en stund så han får se den en annan gång.

Har nyss gjort ett nytt filmklipp fast den här gången är det på våra galna/korkade katter...

Grattis Urban på födelsedagen!!! Vi hör av oss ikväll:).



Bilderna:
Vänster: Milla pussar och leker med sitt nya pussel.
Höger uppe: Hon har lite svårt att välja vilken häst som ska hoppas på.
Höger nere: Jag får hjälp att göra chokladbollar.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

synd att ni inte tyckte om dom. visst de smakar inte vanliga chokladbollar men de funka hos mig allafall. Isa har oxå haft konstiga prickar mer som torra områden med "fnas". smörjt med cortisonsalva i 14 dar nu o de är bättre. Nu vill jag inte smörja mer med corison. läste på vårdguiden att de ska man bara göra om läkare föreskrivit de och kollat på dom-ingen har ens sett på dom utan bvc sa de på telefon.kram

2009-10-12 @ 16:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0