091002

Det verkar som att det blir mässa för vår del ialla fall :). Jag nämnde det för Johan igår och att det var fler mässor än bara barn som Hus&Villa och en som bara heter Hus. Han var jättesugen på att åka så det lär bli än utflykt till Älvsjö i Sthlm imorn.

Kl 11 idag har vi tvättid så jag ska strax gå och ta reda på alla kläder. Johan tog med Emilia på en liten promenad så jag hann och städa, dammsuga och diska. När dom kom tillbaks nyss så hade den lilla damen somnat så hon ligger i vagnen på vårat rum just nu och snarkar gott. Hon hade tydligen suttit och somnat. Hon vaknade kvart över sex i morse så det ante mig att hon skulle somna. Hon sov riktigt oroligt inatt och hostade mycket så jag hoppas vi klarar oss från sjuka.

Igår när vi väntade på att Johan skulle komma hem så tog vi det mest lugnt. Jag kollade lite på tv och Milla lekte med sitt. Efter en stund tyckte jag att det blev väldigt tyst, och som alla vet så gör dom ju oftast någe hyss då...Jag gick ut i köket och visst var hon där, hon hade klättrat upp på köksstolen och kommit åt alla vindruvor så där satt hon med munnen full när jag kom ut och var skitlycklig.
Sen hjälpte hon mig med att göra sallad till maten, eller ja hon åt snarare salladen. Hon fick samma mat som oss igår, kött med beasås och potatis, det var riktigt gott.
Sen var hon snäll och gav kattarna kissegodis också, hon tycker det är så kul när dom är nära henne.

Idag testade hon termobyxorna jag köpte till henne ifjol som var meningen att hon skulle ha iår. De är i stl 86 men ändå var dom lite stora. Fast det är bättre än ingenting. Vi måste köpa en jacka hon kan ha nu med för det är riktigt kallt här uppe.

Nu måste jag kila till tvättstugan.
Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0