Vill ha advent nu

Emilia hade en helt underbar dag igår. Hon och jag hade inga tjafs bara lek och skoj, hoppas det blir detsamma idag fast här på morgonen har hon varit mindre glad så jag håller tummarna på att hon håller sig gladare sen.
Jag fick väcka henne imorse kl 7.30. När jag kom in och såg henne i sängen låg hon som en liten fridfull bebis, på mage med benen uppdragna under sig, precis som när hon var lite och då blev man ju lite "åhhh vad fin hon är, är det inte dags för en till snart"?. Nej lite till får vi vänta minsann.

Jag ska ta och bege mig till bibblan idag och lämna böcker som är lånade sen ska jag till tygaffären och se om det finns något fint tyg till lampskärmen som jag aldrig gjorde igår. Sen ska jag sy ett stort hjärta till Milla så jag ska leta tyg till det med. Också dynan orkade jag inte göra igår utan jag sov... Jag var skittrött igår trots att jag sov ovanligt länge på natten nästan 9 timmar och sen blev det nån timma när Milla sov middag.

Nu står adventsljusstaken nästan redo att göras i ordning, allt som saknas är mossa. Jag frågade på blomaffären om dom hade "mosse" och det rättade hon till direkt genom att svara "nja men mossa har vi". Dom gör så varje gång jag är där och säger nått gotländskt så ändrar dom orden som att jag har talfel. Det blev iaf ingen mossa igår utan jag ska återkomma när dom har börjat sälja påsar med mossa. Sen är det mesta klart ska bara skriva ut siffror till ljusen och köpa fint band. Vill att 1 advent ska vara NU så man kan få börja pynta.

Igår fick jag brev om att Milla får komma och vaccineras mot H1N1. Fick tid idag, imorn, tors och sön så det var bara att välja. Blir nog på tors så om hon blir dålig så är hon det över helgen när Johan också är hemma och kan hjälpa mig sen slipper hon ta ledigt från dagis om hon blir febrig.


Mammas fantastiska julgran.


Pappa passar fint i förkläde. Halvmoster Monica brevid.


Jag som jultomte för nått år sen hos pappa och alla visste vem tomten var...

Vill ha jul nu! :D


Kommentarer
Postat av: Pernilla o Linnèa

Jag vill oxå ha advent,kan tänka mig hur fint du pysslar till det,syr o fixar!!

Såg att ni skall Vacc Milla,jag tror vi skall göra det på Linnèa,de ändrade åldern nu till 6 månader,men man funderar fram o tillbaka,vad tycker du?

Kram P&L

2009-11-17 @ 18:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0