Våran tomtenissa

När jag lämnade Milla på dagis idag så stötte jag på den andra mamman som har råkat ut för den där ungen med sitt barn. Hon ska åka till kontoret och prata med chefen om att få en föränding så vi får se om jag behöver ringa. Nått måste ju göras. Hennes son hade den här ungen slängt ner på marken och sen hoppat på, det lilla barnet är 20 mån och h-vetesungen är 4 år...hur ska han kunna försvara sig?

Jag ska åka och handla lite fisk som vi ska äta ikväll och sen vet jag en julklapp som ska inhandlas på vägen samt lite julpapper och snören så jag kan börja slå in. Det gäller bara att hitta ett bra gömställe för dom där klapparna så att inte Milla hittar dom och river upp alla.
Lars Vegas Trio-julskiva lyssnas det på här hemma nu, den är för himla bra.

Vi har försökt oss på det här med julkort på Milla med det gick och sket sig. Att titta in i kameran och vara glad samtidigt är ju inget som hon brukar bjuda på i onödan. Men visst är hon söt i sina luciakläder? Den 10 dec blir det luciafirande på dagis, utomhus. Ska bli spännande och se hur hon kommer vara och göra i luciatåget...


Kommentarer
Postat av: Martina

Prata med dem!! Jag kan av egen erfarenhet säga att det faktiskt kan hjälpa. Vi har ju haft strul med dagis, men nu har allt ordnat sig efter samtal med bla rektorn. Det känns så skönt när allt är över och ordnat upp sig så ta tag i det Johanna!! För mig kändes det jättejobbigt och Tomas fick dra i mycket men så här i efterhand så ångrar jag att vi inte gjorde något tidigare eftersom att jag nu märker hur mycket det har tyngt ner mig och hur otroligt bra det känns nu när det ordnat upp sig!

2009-11-24 @ 11:35:16
Postat av: andrea

herregud så söt!

2009-11-24 @ 16:44:49
URL: http://lowhighlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0