Underbara helg

Vi har haft den bästa helgen på väldigt länge, den har varit SÅ bra.
I fredags kom ju mamma och Urban till sthlm och jag tog med Emilia och satte oss på tåget för att åka till sthlm också. Hon var jättesnäll hela tågresan, hon åt frukt, läste böcker, tittade ut från fönstret där det hände massor med kul och sen tittade på lite filmklipp på min mobil. Sen när vi väl var framme sken hon upp som en sol när hon såg sin mommo och Urban vänta. Från den stunden behövde jag inte tänka så mycket på lillskruttan för Urban körde vagnen och hade koll på henne hela tiden medan jag och mamma kunde gå in i alla butiker vi ville, helt underbart. Har inte varit så skönt att vara på stan på jag vet inte när. Det blev ingenting handlat konstigt nog mer än mat till magen.
På lördagen åkte vill till Norrköping. Vi hamnade på Ingelsta för att shoppa lite. Jag fick tag i en fleecejacka åt Millis och tyg till hennes nya sittdyna i vagnen. Mamma hittade också lite smått och gott åt sig medan karlarna gick åt ett annat håll för att kolla in teknikprylar och sånt som är så långt från kläder-och inredningsbutiker man kan komma. Mamma och jag hade tur när vi åkte till Tygvaruhuset för där hade dom allt på 50% pga konkurs så det var bara att handla på.
Igår fick jag och mamma gå ensamma en stund ner på stan och jag hittade julklapp till lillsyrran, en lampskärm som ska kläs om och prylar till adventljusstaken som så småningom ska göra iordning. På eftermiddagen var det dags för dom att åka med tåget och sen flyget hem. Här är det väldigt tomt nu och Milla sprang runt både igår och idag och sa "Brrumban" som ska föreställa Urban som hon försöker lära sig säga.
Millis fick ett par skitfina Vincent vinterskor av dom i namnsdagspresent som vi handlade i sthlm, det var precis det hon behövde så det blev vi jätteglada för.
Mamma hade med sig små pyttegubbar och djur som hon hade virkat iordning och lagt i en fin burk som Milla skulle roa sig med. När hon fick dom blev hon helt kär precis som det blev när hon fick min fula gubbar jag gjorde med fluffy balls och hon kramade dom och tog hand om dom hela resan.
Vi saknar er redan.

Idag ska jag städa lite här hemma, sy dynan, klä om lampan, åka till blomaffären och sen hämta Milla vid dagis. Eller ja vi får se vad jag hinner med och orkar...

Förra veckan gjorde jag iordning en säng åt våra katter som jag tyckte att dom kunde använda istället för våran. Men de var lite tveksamt i början men nu så ligger dom och snarkar där så gott :D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0