Snuvig men glad :)

Alltså det är en unge på dagis som jag kan bli lite bekymrad över. Varje dag när vi kommer vill hon komma fram till Emilia och krama henne, hålla henne i handen och vill inget ont så vitt jag vet. Grejen är den att hon är så jäkla hårdhänt. När hon ska kramas håller hon om Millis hårt intill sig och släpper inte utan man måste alltid ta bort en storgråtandes, livrädd Emilia. Samma sak när hon ska hålla handen...hon håller jättehårt och vägrar släppa men Milla vill oftast inte och blir ledsen för att det gör så ont. Så har det varit de senaste mornarna. Jag vill ju inte att Emilia ska behöva känna sig otrygg med den här tjejen runt omkring sig. Men vad gör man? Ska man säga till fröknarna att hålla ett extra öga, det har dom väl inte tid med eftersom det är fler ungar att hålla reda på? Visst alla barn är inte försiktiga men hon är alldeles för hårdhänt och verkar inte lära sig av att man säger till henne. Jag vågar nog säga att det är lite därför våran tjej har blivit så hårdhänt eftersom en del är det på dagis och barnen tar ju efter och lär sig för vi tar inte i för det minsta mot henne här hemma.

Den här natten har vi inte sovit så mycket. Redan kl 23 vaknade Milla av att hon är jättetäppt i näsan men hon somnade som tur var om. Vaknade igen kl 01.15, 02.45, 05.00 och sen till sist 06.30 då vi gick upp. Hon är pigg i övrigt så det verkar bara vara lite snor som ska ut. Jag vet bara inte hur jag ska lära henne att fräsa ur sig allt i pappret? Tips tack :). Ska kila ner och köpa nässpray som hon hatar. Så typiskt att det ska bli så nu när vi ska träffa Mamma och Urban i Sthlm imorn och vara där hela dagen så jag håller tummarna att hon inte blir sämre och att hon sover under natten så hon är utvilad.

Igår fick vi äta pepparkakor för första gången iår. Vi satt på golvet jag och Milla. Jag tig en pepparkaka och Milla fick en. Hon smakade på sin, väntade ett tag, sen gick hon till mig och tog min kaka också sen sprang hon iväg...antar att hon gillade dom så vi gick och satt oss vid bordet med pepparkakor och mjölk.



Här har hon sina luciakläder på sig, sjukt söta.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag tycker du skall be och få prata med den personal som skolade in Milla, och förklara hur du känner o hur hon reagerar.

Ett tips från mig som jobbar med detta:)

Kram

2009-11-17 @ 18:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0