Skyddade mot svinbaciller

Nu har jag och Emilia blivit vaccinerade. Tanken var ju att bara hon skulle det men när vi kom dit sa dom åt oss föräldrar att vi också fick. Det var ingen kö eller kaos på någe sätt utan vi fick hjälp med en gång. Milla var jätteduktig. Hon blev lite ledsen när hon såg och kände sprutan putta sen när det var klart så lugnade hon ner sig direkt och allt var frid och fröjd. Hon har inte visat några tecken på biverkningar ännu och det enda jag känner nått av är just där dom stack det börjar ömma en del nu.

När jag hämtade henne från dagis idag så passade jag på att prata med en av fröknarna om incidenten på morgonen och om det barnet i huvudtaget. Jag berättade att jag tänker byta dagis om det inte blir nån förändring för såhär ska det inte vara. Då visade det sig att den ungen har varit ett problem länge och nu försöker dom få igenom att få in en extra personal som endast ska vara med henne hela tiden, så krävande och stökig är hon. Skönt att det är något som förhoppningsvis kommer lösas och att dom har tagit tag i det. Hon berättade också att det var flera barn som t.o.m var bland dom äldsta som var rädd för denna 4-åring. Däremot ville hon att jag skulle ringa deras chef och tala om vad jag tycker så personalen kan få lite extra hjälp, hoppas fler mammor ringer som jag vet inte gillar det här heller.

Johan är nu hemma och vi slappar lite framför tv.n, Milla sover gott och allt är lugnt och skönt. Helgen ser ut att inte hända så mycket. Imorn ska Johan byta däck på lastbilen, klippa sig och sen har vi tvättid. På Lördag ska vi till Nyköping och fika med en kompis till Johan sen vet vi inte mer vad som sker.

Ha det så gott så hörs vi imorgon :).

Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

vad bra att du pratade med personalen och att de försöker hitta en lösning på det. Håller tummarna. Är ju inte så kul att behöva byta dagis heller. kramelikram.

2009-11-19 @ 21:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0