Skjuter på höjden men sjunker på andra håll

Idag var vi ju bvc efter dagis och det gick ju sådär. Våran lilla fröken var skapligt trött och hungrig så hon tänkte inte visa upp sin bästa sida där. Vanliga fall åker vi ju hem och äter lunch sen vilar middag direkt efter dagis så det här var inte poppis. Men vi fick i alla fall lite siffror. Hon har gått upp 1 kg på ett halvår så hon ligger under på viktkurvan en bit men det var inget att bry sig om så länge hon inte går ner mer, hon väger nu 10.7 kg. Sen har hon växt från då 75 cm till 82 cm idag. Hon är ju 18 månader idag och fortfarande undrar man vart tiden tog vägen för hon var ju nyss ett knyte som ständigt skulle sova i famnen.

Det verkar som att vi firar Nyår på Gotland :D. Kollade biljetter till båten och det fanns så imorn när Johan kommer hem ska vi boka om. Jippi!! Så vi åker hem igen 1 Jan istället för 27 Dec. Kan inte bli bättre.

Annars idag har vi tagit det lugnt. När vi kom hem från bvc var inte Milla speciellt medgörlig och vägrade äta mat så hon fick gå och sova. Dom 2-3 timmarna hon vanligtvis sover då kunde jag ju se mig i det blå om. Utan mat i magen sov hon gott ca 1 timma. Vi har varit ute och gått med vagnen, städat, vikt tvätt, hon har badat och gick och la sig redan vid 18 då hon var helt slut.

På fredag ska jag till frissan, har verkligen ingen aning om vad som ska göras med mitt hår. Jag var där sist i April och hade inte Johan legat på så hade jag nog inte gått på fredag heller. Antar att hon vill klippa av mig hälften för det är säkert väldigt slitet. Ska kolla lite inspiration på nätet men en sak är säker och jag klipper inte av hela luggen denna gång igen kanske till sommaren...äss jag vet inte.

Jag sitter här med två vita ramar, ca 30x40 cm utan glas. Vad kan man göra för kul med dom? Någon som har tips?


Lugg 2006



Lugg 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0