Lugn måndagskväll

Nu är pepparkaksdegen färdig för att bakas imorgon. Det var ett evigt knådande men rackarns så god den blev. Mammas brukar vara dubbel så stor och jag förstår inte hur hon får ihop den med sina bara händer. Fast hon är ju duktig på det mesta ;). Så har jag satt i Nejlikor i våra apelsiner, det luktar ju så himla mycket jul.

Sitter och kollar på Ullared och funderar på om jag har tillräcklig med vadd hemma för att göra Millas sittdyna till vagnen som jag ännu inte har gjort. I så fall ska jag försöka ge mig på det ikväll för den andra börjar bli hängig och sliten eftersom tyget ger med sig.

Johan har försökt fått tag i banken idag utan att lyckas. Åååhhhh vad jag vill veta hur det kommer gå. Pappa och AnnSofie ska gå på visningen åt oss, det var inte så många år sen dom köpte hus så dom vet vad man ska kika efter. Väldans tack till er för att ni ställer upp. Hoppas inte att det luktar rök, kattpiss eller nått sånt blä.

Idag tog Andreas med sig Milla ner till leksaksaffären medan jag gick till affären och handla inför julbaket. Där är hon verkligen i himmelriket när hon får springa fritt, peta, leka och gosa med allt. Hon är nästan inte kontaktbar bara för hon är helt inne i sin egen värld.

Äntligen har jag fått tag i dom där Bearnaise chipsen och fasen vad goda dom var mums mums. Smakar inga bea men väldigt goda.

Nu blir det en liten titt i min tygväska och leta vadd.

Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

miss you to goa Johaneee:) hoppas ni har tid att komma ut på en fika eller nåt när ni är nere. vi åker som sagt till Flen morgonen innan nyårsafton. Annars kommer vi till er i kattne:) Hoppas det går bra på banken!

2009-12-01 @ 13:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0