Hus...ska vi köpa??

Nu är våran resa ombokad till den 1 Jan!!! Ska bli så himla kul att fira Nyår hemma ser verkligen fram mot det.

Vi har hittat ett hus, eller pappa har hittat ett hus som han ringde om i förrgår. Vi har nu verkligen funderat och funderat på hur vi ska göra. Huset är rätt gammalt och verkligen allt behövs göras om och renoveras. Det går ju att bo där så det är inget som behövs fixas med en gång. http://www.hemnet.se/beskrivning/557492?r=3 där är länken till huset (tänk på att trycka öppna i nytt fönster). Vi tror att man kan få det att bli jättefint tillslut och ett hus i den prisklassen...ja vi tror inte vi får den här chansen en gång till för samma pris om man vill bo på Gotland. Vi har inte bestämt oss ännu och vi ska prata med banken så vi vet om vi fixar det ekonomiskt. Boendet blir billigare än vad vi har det nu men samtidigt så blir det andra utgifter som Johans resor till fastlandet varje vecka och lite annat som kommer till. Än får vi räkna på endast hans inkomst eftersom jag inte får in något just nu. Han är väldigt sugen på detta och vill göra det, allt hänger på banken typ. Vi ska sova på saken ett par nätter till sen är det visning nästa Lördag och det är ju en nackdel för oss...att vi kan inte se huset inuti mer än på bilderna. Men vi ser inte omöjligheterna utan möjligheterna med villan.

Igår fick vi åka till sjukhuset med Emilia. Hon har haft en besvärlig hosta i ganska många veckor nu och den vill verkligen inte ge sig. Hon får dåligt med sömn för att hon hostar hela nätterna vilket gör henne lite trött på dagarna. Men igår så fick vi träffa doktor och han sa att hon ska få näsdroppar 3gg/dagen och bisolvo 3gg/dagen samtidigt som vi skulle skaffa oss en näsfrida. Den var slut på apoteket så jag hoppas hon fixar det ändå, näsfridan tror jag kommer vara omöjlig att få in i hennes näsa ändå.

Idag har vi varit en sväng på stan, handlade grejer till adventsljusstaken och en julklapp sen tog vi en fika. Strax ska jag till frissan och jag vet fortfarande inte hur jag vill ha det. När jag är färdig där ska jag möta upp Johan och Milla i stadsparken därdom är med alla som ska åka till Örebro på hockey ikväll. Så jag och Emilia får traska hemåt medan grabbarna åker iväg på hockey.

Ha en superbra fredagskväll! Kram!


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

verkligen mycket hus för pengarna tycker jag, men var kan det sluta på budgivningen mån tro? ska ni inte försöka åka ner och kolla? Så ni får en känsla? Mycket att göra visst... jag vet hur de är vi har varit i den situationen, och det är jobbigt men kul. Kan man göra mycket själv känns det kul och roligt, men räkna med att det tar tid! Skulle vara så himla kul om ni flytta ner!!! Då kan Isabelle och Emilia leka lite oftare och vi fika:) Och nån gång ta en runda på krogen!:) kram lycka till

2009-11-27 @ 22:31:53
Postat av: johanna björnlund

vad jobbigt för emilia med en rackarns hosta, bra att ni fick något mot det. krama lilla snörpa från oss!

2009-11-27 @ 22:34:23
Postat av: Ingela Lindström

Tråkigt att milla är sjuk igen!! Du kommer säkert bli jättefin, för du är alltid fin. Roligt med huset om ni verkligen vill flytta tillbaka, men det blir ju inte så roligt för mej, men ni ska göra det ni vill. Det är ju mycket att göra, men ni kanske får hjälp med det, för Johan har ju tummen mitt i handen så han kan ju hjälpa till att riva..;o)) Kramiz.

2009-11-29 @ 17:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0