Henoch-Schönlein Purpura

Våren 2007 åkte jag ju på en konstig sjukdom som dom flesta i min umgänges krets vet. Fi fan vilken skit det var, en led- och muskelsjukdom, vad glada om ni slipper den. Den höll i sig från maj till augusti samma år och jag blev genast sjukskriven hela perioden men började jobba igen början på juli för då kände jag mig någelunda och klättrade på väggarna hemma. Konstigt nog var den vanligast bland pojkar som knappt kommit in i tonåren...men såklart fick jag den ändå. Vissa mornar kunde jag inte kliva upp ur sängen för lederna sa ifrån, kändes som att jag hade en fruktansvärd träningsvärk i armar och ben hela tiden, varje morgon när jag vaknade hade jag blod under naglarna och på lakanen för att jag hade kliat på blåsorna i sömnen, det var fullt med blåsor och jättesvullet runt vristerna så jag hade ogärna skor på mig. Jag kunde bara vara uppe nån timma i taget när det var som värst sen var jag tvungen att sova av ren utmattning. Under den tiden stoppade jag i mig runt 16 tabletter om dagen som cortison, omeprazol och smärstillande, kändes som att jag levde på piller. Tack och lov var det en övergående sjukdom så den är borta för gott. Förutom all värk gjorde cortisonet mig fet och det sa bara pang så var jag 12 kg tyngre som nu är borta. Tänkte lägga upp lite bilder från den tiden och jag varnar för lite otäcka bilder om man är känslig för det är äckligt.






Kommentarer
Postat av: alexandra

fyfan,sådär hade jag 09 och har tillå från.men nu har de kommit tillbaka rejält..kommer inte upp ur sängen när man ska pissa,så pissa ner hela sängen.

2011-11-28 @ 21:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0