Dags att pynta våra hem

Igårkväll medan Johan var på hockey och Milla sov passade jag på att pynta köksfönstret och göra färdigt adventljusstaken. Ikväll blir det mer pyntning med stjärnor och sånt som ännu ska upp. Men så här blev det lilla jag gjorde.


Innan-tråkigt och inte så mysigt.



Efter-Lite mysigare. Den röda fransgardinen är med paljetter och var först en hel gardin på 90cm som jag klippte isär och sydde ihop så inte fästena skulle rimla upp sig.



Jag började med att knyta fast guldsnören runt blockljusen.



Färdig med mossa, dekoration och adventssiffror. Ska bara hitta nånstans att ställa den. Ingen vidare bild men jag kanske får en bättre när den har satts i bruk ;).




Kommentarer
Postat av: Gammelmormor och Gammelmoster

Hej på er alla!

Tämk vad härligt ni får när ni pyntat. Läste att du Johanna kämpade för Emilia på dagis. Jättebra, och stå på dig.

Är och hälsar på i Högsjö. Hoppas allt är bra med er alla och att vi ses snart.



Kram Gammelmormor och gammelmoster Carina

2009-11-28 @ 19:30:08
Postat av: johanna björnlund

vilken fin adventsstake du gjort, lite roligare än vanlig tråkiga! och gardinen Super!!

2009-11-28 @ 21:57:10
Postat av: Ingela Lindström

Vad fint du har gjort Johanna längtar så till jag kommer upp och får se allt fint du gör du är så himla duktig och påhittig. Skulle behöva ha dej här hemma så det blev lite mysigt här med, för jag har ingen fantasi allt har försvunnit när ingen av er finns här. Bamsepussar o kramar till er alla från farmor, mamma o svärmor.

2009-11-29 @ 17:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0