Äntligen julskyltning

Som man har längtat efter de här dagen. Nu blev den ju inte som alla andra år men ändå helt okej. Jag och familjen gick ner på stan runt 13 idag, lillan somnade efter en halvtimma så vi sprang runt i butiker i lugn och ro och kunde kolla i alla stånd. Hon sov ca en timme sen gick vi och åt lite mat och sen tog vi oss hem.
Jag har pyntat balkongen idag och igår tog jag upp alla tomtar. Trodde att vi hade en tomte eller nått men där mindes jag väldigt fel...tomte efter tomte packade jag upp ur julkartongen.

Just nu badar våran lortiga tjej så hon är ren och fin för dagis imorn. Några direkta planer för kommande vecka har vi inte förutom att det blir pepparkaksbak på tisdag med Emma och Otilia. Ska bli väldigt roligt att se vad Emilia kommer göra med degen...förmodligen äta.

Nu sitter säkert alla från mammas sida hemma hos mormor och har jättemysigt med adventsfika och gott sällskap som varje år. Det missar vi liksom fyrverkerierna och att få träffa alla man känner...nej usch vad jag gärna hade velat vara hemma idag. 

Igår smygstartade vi med ett litet julbord här hemma. Julskina, prinskorv, köttbullar, röbetssallad, sill och kokt potatis hade vi att äta. Lite fusk kanske men vi var så sugna att vi inte kunde låta bli.

Ikväll bli det film för oss. Har hyrt Transformers 2 på blue-ray, skitlängesen vi hyrde film men nu tog vi oss i kragen och gjorde det.

Milla har lärt sig att fräsa ut sitt snor ur näsan så nån "NäsFrida" behövs nog inte för oss. Underlättar en himla massa när hon kan det själv. Hon tar sin hostmedicin gladeligen om hon får dricka den själv och hon verkar tycka om den så förhoppningsvis blir hon piggare i halsen snart.


Bilderna:

Uppe- Våra superfina tomtar som mormor har gjort.
Nere- Första ljuset tänt och sen våran egna lilla tomte med påse som luva.


Kommentarer
Postat av: Albin Tomas Martina

Vi saknade er igår:-( Men snart ses vi igen!

2009-11-30 @ 09:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0