091101

Det blev inge bandy för våran del igår. Johan kände inte för det så vi stannade hemma och gjorde lite nytta istället. Vi städade, tvättade, diskade och bara en massa bra saker. Skrubba fick minsann jag göra efter att ha spillt ut en halv flaska sköljmedel på Emilias golv i rummet. Det blev som blank is och det enda positiva med all medel på golvet var väl att det luktar gott. Så kliver man in i våran lägenhet känner man en tydlig karaktär av vanilj som sugs in i näsan.

Idag har jag och Milla bakat en toscakaka. Hon har fått hällt i mjöl, socker och mjölk sen slickat ur bunken tillsammans med mitt andra barn, hennes pappa. Kakan blev riktigt gos, har inte gjort från det receptet förut men det blev smarrigt. Andreas var över en snabbis och åt en bit med.

Vi tog en sväng till biblioteket förut men när vi kom fram var det stängt just den här söndagen, är säkert pga Alla helgona. Så vi gick hemåt och har nyss ätit tacos. Även milla fick tacos med mjukt bröd och det var inte helt fel.
När vi kom hem hade Milla på sig sin bruna luvtröja. Hur hon lyckades vet jag inte men hon drog ner dragkedjan hela vägen ner och fick av sig tröjan helt själv...det har hon aldrig gjort förut mer än bara försökt lite. Man har fått hjälpt till med dragkedjan och tagit av ena armen så har hon tagit av sig andra sidan själv men nu kan hon.

Grattis Jessica till din lilla tösabit, ska se om jag kan hitta nått fint till henne :D.


Bilderna:

Högst upp- Hon sitter och sparkar sig fram med läragåstolen där hästen står, Här smaskar hon kaka.

Längst ner- I sin nya nikedress(från faster Anna) och nya vintermössa, Äter kaksmet.


Kommentarer
Postat av: johanna björnlund

nej har jessika fått bebis nu och en tös. Vad roligt för henne se om de kommer i tidningen snart då.kram

2009-11-01 @ 18:41:35
Postat av: Martina

Hmm, den där nya mössan ser bekant ut...är den möjligvis från HM?? I så fall har Albin oxå en sån. Hans är blå och han är helt galen i bollen på toppen!!

2009-11-01 @ 20:22:47
Postat av: Ingela Lindström

Ooo så gott att dina barn har fått kaksmet.sser så mysigt ut när lillstumpa får vara med, önskar att jag hade kunnat vara med och titta på när ni bakar!!! Hade gärna smakat av kakan också för jag älskar verkligen toscakaka..Kramar på er.

2009-11-01 @ 21:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0