~ Äta själv, födelsedag och äckliga grannar ~



Go kväll gott folk!

Ja då har man blivit ett år äldre sen sist jag skrev och snart är det dags för Emilia att fylla sitt första år. Vi har nu bokat båtbiljett och vi kommer fredagen 5 juni och är kvar över helgen, risken finns att jag o milla stannar längre än så.
Emilia fick äta själv häromdan och som ni ser fick vi sanera halva lägenheten efter det, spagetti o köttfärssås var det så vi valde ju inte den bästa maträtten då heller.
I lördags var vi ute hos Johans morfar och hjälpte hon vid hans sommarstuga. Där skulle det ösas grus och det var nån liten krabat som fick åka skottkärra och plocka grus vilket var riktigt roligt.
I söndags firades min årsdag med fika hos oss med Johans familj. Jag fick en supersymaskin och presentkort på factory, najs.
Igår hamnade vi i sthlm för att träffa mamma som var uppe en sväng. Det var väldigt trevlig att få ses en stund och det ska bli skönt att få komma till ön så man kan träffas ännu mer.

Vi avskyr våra grannar...jag menar det!
Varenda ons, fre och lör har dom över oss fest. Förra lördagen ringde vi vakter för dom spelade halv fyra på natten..också helgen som var fick vi ringa igen för det var samma visa. Det är en sak om man inte har barn som ligger och sover eller om dom bara ha fest nån gång ibland men så är det ju inte.
Och för en liten stund sen hörde jag hur det bankades på porten här nere så hela lägenheten skakade. Den låser kl 21.00 och det var just efter det. Jag sprang ut i korridoren och ser en annan granne, en gubbe står och pissar på glasdörren!!!! Han stor verkligen och håller i snoppen framför mina ögon och pissar! Jag gick in igen coh blev äcklad och förbannad. Så jag stack ut huvet genom köksfönstret som är närmast porten och skrek vad f*n han håller på med?! "Jag är full" svarade han. Men det är för i h*vete inte mitt problem svara jag och sa till honom att man beter sig inte så och att vi har en dotter som försöker sova i rummet brevid. "Men jag är full" sa han igen!!! Sen gick han. Jä*la äckel!
Imorn ska vi ringa hyresvärden och verkligen klaga som ett gammalt par men vi tycker inte att man beter sig såhär när man bor i lägenhet och har nära grannar. Eller ska man behöva stå ut med sånt?

Ha det så bra!
Puss o Kram  ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka äckel till grannar. Fy vad äckligt. Jag fattar att du e förbannad. Ring och klaga vid hyresvärden och se om det ger resultat. Kul att ni kommer över en sväng:)

2009-05-20 @ 14:26:28
Postat av: Ingela Lindström

Bra att ni klagar sånt skit ska man inte stå ut med. Hoppas allt är bra med er annars o att ni får några goa dagar på Gotland. Kramar o pussar från lilla mej.

2009-05-20 @ 17:46:33
Postat av: Martina

Vilka jobbiga grannar!! Ni gör helt rätt som klagar, det skall man göra i den situationen. Du skulle ha tagit fram kameran och fotat han som urinerade (oj, oj vilket fint ord det ramlade ur mig). Det kostar ju 800 spänn att göra sånt på offentlig plats (det säger de på tv i alla fall:-)), sen kunde du krävt honom på typ 700 för att inte gå till farbror polisen;-) Du hade tjänat 700 o han 100;-) Strålande idé, eller hur?!

2009-05-21 @ 19:55:29
Postat av: Ann-Sofie

Vad bra att du har skaffat en blogg, nu känns ni lite mindre långt borta. Usch, vilka otäcka grannar ni har, hoppas att det blir bättre. Det ska bli såå roligt att få träffa er snart, vi längtar jättemycket.

2009-05-22 @ 19:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0