Våran nya kassatjej

Den här kvällen har varit toppen. När Milla vaknade vid mellisdags så fick hon äta lite för att sedan klä på sig för att gå ut en sväng. När vi ändå var ute så passade vi på att gå ner till affären för att handla en purjolök. Vi hade en väldigt stolt dam här ikväll för hon fick gå helt själv både ner och från stan så hon kunde titta i skyltfönstren med tomtar och leksaker utan att sitta fast i vagnen. Vi skulle till coop men när vi ändå var nere samtidigt som Andreas jobbade så gick vi till netto. Hon sprang in dit med en himla fart och ropade Dreas men när han väl dök upp blev hon lite blyg som vanligt men sen köpte han världens bästa leksak så då vart hon glad. När vi kom hem packade vi upp kassapparaten som hon fick och oj vad kul den var. Hon har pratat i micken, lagt pengar i kassan, blippat varor, tryckt in summan, packa kundkorgen och dragit betalkort. Tack säger jag för då fick jag laga mat i lugn och ro. Jag gjorde potatis och purjolöksoppa för att se vad Milla skulle tycka nu när hon har blivit så kräsen med maten. Men hon älskade det. Hon åt upp allt sitt, det jag hade i min tallrik sen rensade hon sin haklapp på mat och sen var det stopp. Den är ju ganska tjock så det var lätt för henne att äta den.

Banken ringde Johan idag om lånet på huset. Vi fick låna pengar men inte så mycket som skulle behövas...det var det vi hade räknat med men där är ändå tråkigt. Huset är nu uppe i 860 000 kr och vi hade satt en ungefärlig gräns på 850 000 kr och priset lär nog inte stanna där. Vi har en bank till vi väntar svar ifrån så vi får se vad dom säger.

Lägger upp bilder imorn när hon sitter i kassan =).

Kramkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0