Sjukling

Idag är jag hemma med en sjuk liten tomtenissa. Imorse när jag skulle hämta henne för att göra oss redo att åka till dagis så var hon väldigt varm, jätterosslig och kunde knappt prata. Medan hon låg på golvet och jag bytte blöjan hann hon somna men vaknade igen när jag skulle klä på henne. Hon var vaken i strax över en timma sen la hon sig i sängen och sov till lite innan tolv. Så hon har fått lite alvedon som typiskt tog slut, sen åt hon två mandariner, drack lite festis och varm saftsoppa det var allt hon ville ha till lunch. Nu leker hon och är lite piggare men den lilla energin tar nog snart slut och det är dags för sova igen.
Bättre att hon är sjuk nu så är hon pigg när Ingela kommer på Söndag och när vi ska åka hem.

Jag blir galen på våra katter. Inte nog med att Zeke sitter och jamar och krafsar vid våran dörr varje natt och vill ut sen när han väl är ute ska han in igen om och om flera gånger. Nej så skulle jag sätta igång julgransbelysningen imorse men den sladden hade dom bitit av...vi som var och köpte en ny i förrgår för att den andra var också av.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0